Péter egy 8 év körüli, K szériás modellt vásárolna, de előtte az Opel-guruhoz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

Egy K Astra vásárlásán gondolkodom, a széria elejéről, 2015-2016-os évjáratún. Főleg városban használnám, nem megyek évente többet 15 ezer kilométernél. Nem sportosan vezetek, nekem az ezres motor reje is elég lenne. De nem tudom, mennyire megbízható ez ennyi idősen? Mikre kell felkészülni egy ilyen kocsinál?

Köszönöm a választ:

Péter"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig az Astra ezen kivitelével kapcsolatban.

Vince azzal kezdte, hogy a 3 hengeres B10XFL motor elég korszerű, ebből kifolyólag bonyolult. Az esetleges hibák javítási költségei így elég magasak lehetnek. A kis lökettérfogatot feltöltéssel kompenzálják, amely már nem túl hosszú távon is a turbó halálához vezet. 

Ha ezeket a turbós motorokat valaki sokat használja (erőlteti) alacsony fordulatszámon, akkor a dugattyú károsodik a nagy oldalterhelés hatására. A turbó visszahűtése szintén fontos nagyobb motorterhelések után, erre például jó módszer, ha autópályázás után otthon leparkolva nem állítják le a motort azonnal.

Vannak még más problémák is, amik egy ilyen K Astra esetén felmerülhetnek. Olykor lent marad a kuplungpedál, valamint a kettőstömegű lendkerék problémáira is érdemes felkészülni.

Elő szokott fordulni a szelepfedél, az üzemanyag pumpa és a befecskendező szelep hibája is. A kellemetlen problémák közé tartozik, hogy a navigáció olykor elég nehezen frissíthető a fedélzeti rendszeren.

Vince nem is igazán tud olyat mondani az Opel Astra K motorválasztékából, ami igazán megbízható lenne hosszabb távon. Mindegyik túlbonyolított rendszer, ebből kifolyólag a kilométerek és az idő előrehaladtával egyre költségesebben javíthatóak.

Opel