2021. január 11. | 08:33

Irgalmatlan mennyiségű pénzt szánnak 2021-ben közutak felújítására.

A tervek szerint a tavalyi évhez képest közel kétszer annyi, nagyjából ezer kilométernyi út újul meg 2021-ben országszerte. Az idei beruházások összértéke akár meg is haladhatja a 300 milliárd forintot, árulta el Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. A leghosszabb egybefüggő szakasz a Kecskemét és Dunaföldvár közti 52-es főúton található, ahol 46 kilométeren cserélik a burkolatot, illetve még idén elkészül három csomópont körforgalommá alakítása.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által a leghosszabb egybefüggő szakaszként a Kecskemét-Dunaföldvár összeköttetés burkolata újul meg csaknem 46 kilométeren, ebből már idén elkészül három csomópont körforgalommá alakítása az 52-es főúton.

A tervek szerint 2021-ben befejezik többek között a Törökszentmiklós-Mezőberény (20,2 kilométer), a Derekegyháza-Székkutas (19,7 kilométer) és a Gyöngyös-Eger (15,1 kilométer) közötti útszakaszok felújítását, illetve elkezdik Pécel térségében fél kilométernyi zajárnyékoló fal is épül az M0-ás autóút mentén.

FRISSÍTÉS: Március 16-án a Magyar Közút kiadott egy közleményt, amiben az áll, hogy a márciusban induló felújítások közül a leghosszabb egybefüggő szakaszon a Nyírtura-Nyíradony összekötő út újul meg mintegy 9,5 kilométeren. Közel 2,5 milliárd forintból valósulhat meg a Nyúl-Ménfőcsanak mellékút komplex fejlesztése, amely teljes csapadékvíz-rendezést is tartalmaz. A domboldalról rendszeresen lezúduló vizet egy zárt csatornán keresztül vezetik be egy élő vízfolyásba. Az 1-es főút budaörsi szakaszán hét buszöblöt újítanak fel a közútkezelő munkatársai, a megállók a jelenlegi térköves helyett jóval nagyobb teherbírású bazaltburkolatot kapnak. A Magyar Közút vezérigazgatója, Szilvai József Attila arra kéri az autósokat, hogy a munkaterületek közelében fokozott óvatossággal vezessenek, vigyázzanak a közutasokra és a kivitelezők szakembereire.

MTI