2021. augusztus 26. | 18:20

Olvasónk új családi mindenes vásárlásán töri a fejét, ezért tanácsot kért használtautó-kereskedő kollégánktól, Balló Marci pedig szívesen segít.

"Tisztelt Balló Marci!

Polocz János vagyok, jelenleg kettő, nemsokára három gyermekes apuka.

Olvastam korábban a totalcar.hu-s és alapjarat.hu-s cikkeit és a következőkben szeretném segítségét kérni:

Van egy 1999-es évjáratú, 2018-ban vásárolt G Astra kombim. Tavaly kilakatoltattam, az alváz- és üregvédelem elmaradt, mert nem találtam rá Győr környékén megbízható vállalkozást. Így maximum a szintén tavaly vásárolt téli gumi szett végéig látom szolgálatát a családnál.

Mivel az autóm 22 éves és nem olyan, mint a jó bor, hogy az idő múlásával kedvezőbb lesz az állapota, ezért már most az utódlásán vagy második autónak történő megtartásán gondolkodom.

Pénzügyi keretet még nem határoltunk teljesen az újabb autóra, de természetesen ez folyamatban van.

A kérdésem arra vonatkozna, hogy maximum 2 millió forint, teljes bekerülési költséggel (átírás+első szerviz+egy aktuális évszakú gumiszett) milyen családi autók érhetőek el az alábbi kritériumokkal:

  • Biztonságos
  • Benzines (dízel az a várható jogi szabályozások és a városi használat miatt előforduló rövidebb távok miatt nem jöhet szóba)
  • G Astra alkatrész áron fenntartható
  • Nincs benne kettőstömegű lendkerék
  • Idővel, ha 5-en elmegyünk nyaralni mondjuk egy hétre, akkor kényelmesen elfér mindenki, plusz a csomagok
  • Ad egy kis vezetési élményt és autópályán akár megpakolva se jelent gondot egy előzés
  • A fogyasztása megáll vegyes használat mellett 10 liter környékén
  • A felszereltségek tekintetében olyat szeretnénk, ami a megjelenéskor minimum az erősebb középkategóriát képviselte vagy túl is haladta azt

Eddig két típust láttam ami megfogott és megbízhatónak írták a használttesztek.

Az egyik az Opel B Zafira a másik a Ford C-Max. Maradnék szívesen kombi vonalon is, ha esetleg van a kritériumoknak megfelelő.

A pénzügyi keretet, ha alá lőttem akkor természetesen bővíteni fogom, de mivel szerencsére nem azonnal kell az újabb autó, így addig is szeretném bővíteni az ismereteim róla, illetve pontos pénzügyi keretet meghatározni, hiszen nem szeretném azt sem, hogy vagy kevés van a kiszemelt típusra vagy pedig kifutja rá a keret, de akkor meg épp abban a pillanatban nem jutna szervizelésre. Ami nem túl szerencsés, ha nem teljesen ismert előéletű az autó.

Szíves válaszát előre is köszönöm szépen!

Üdvözlettel:

Polocz János"

Kedves János!

Köszönöm levelét és gratulálok a harmadik csemete érkezéséhez. Konkrét válaszom előtt hadd jegyezzem meg, hogy a nagycsaládos autóvásárlási támogatást kb. pont önöknek találták ki, szerintem érdemes lehet a meglévő keret bővítésével beruházni egy új autóra, mert azzal jár a legjobban. Habár én használt autókkal foglalkozom, mégis úgy vélem, hogy az új autó a jó autó, már ha az ember megengedheti magának.

Ha mégis egy használt autó megvásárlása mellett döntene, akkor a felsorolt kritériumoknak megfelelően összegyűjtöttem néhány autót, amelyek közül a következőket ajánlanám jó szívvel.

Ford C-Max 1.6

Ezekből rengeteget eladtunk már és sosem volt velük komoly probléma, ugyanakkor az 1.8 és a 2.0 motorok már okozhatnak kellemetlen meglepetéseket. Egész király felszereltségek is előfordulnak, de az automatát kerülni kell, különben garantált a szívás és 7-800 ezer forintba is kerülhet a javíttatás. A futómű feszes, az egyterű kategóriában már-már sportos, jó érzés vezetni, harap a fék, az utastér pedig meglepően csendes a feszes karosszériának köszönhetően. Összességében egy tök jó és kedvelhető autó. Extrás példányok is bőven akadnak, nem ritka a szélvédőfűtés, a „digitklíma”, a tempomat vagy a navigáció sem.

Opel Zafira

Nem jut eszembe róla semmilyen jó tulajdonság vagy különleges ismertetőjegy. Nem különösebben szép, nem különösebben megbízható, nem is óriási vagy nem is izgalmas. Nincs stílusa, nincs legendásan jó motorja és rozsdásodik is. A Zafira legnagyobb problémája az az, hogy ha nem létezne, hiánya fel sem tűnne senkinek.

Mazda 5

Egy japán szopóbenzin lenne a legjobb, ha nem rohadna. Azért ne vegyél ilyet mégse, mert ahogy már említetted, nincs rendes alváz- és üregvédelemmel foglalkozó cég Győrben és a rozsdával való harc egy örökös küzdelem lesz. Ha nem alvázvédőik le időben, akkor elrohad, ha lealvázvédőzik, akkor pedig utána nem tudod majd eladni senkinek, teljes cumi. A korrózióproblémák miatt félnek tőlük az emberek és inkább elkerülik. A motor és a karosszéria kivételévével minden más jó, kivéve a rádiót, mert az még képes azért tönkremenni. Ültök majd csendben az autópálya leállósávjában és hallgatjátok a csámcsogó rozsdát trélerre várva, inkább hagyd ki.

Toyota Corolla Verso

Maga az örök élet. Fenntartása baráti, hiszen ha van benne olaj és víz, akkor elmegy az idők végezetéig. Apropó olaj: a korai 1,8-as motorok hajlamosak az olajfogyasztásra, ám a rendszeresen márkaszervizeit példányok tulajdonosait a Toyota egy új és már módosított motorral lepte meg, a többit pedig mára már felújítják ugyanezen problémából kifolyólag. Értéktartása elképesztő, a keretből akár már egy jobbat is lehet venni, azonban ezek lesznek kémilláért a legidősebbek, így nem árt átnézetni majd vásárlás előtt.

Az egyetlen problémájuk, hogy ennyi idős korukra a megbízhatóságuk okán a legtöbbet már megvette 2-3 család, akik az olcsó fenntartásban reménykedtek és a törődést ennek jegyében kapták tőlük életük során. Felszereltségben könnyen találhatsz navis, tolató- és kitekintő kamerás példányokat, gyakori a tempomat, a „digitklíma” és találkoztunk már fűthető bőr belsős példányokkal is, bár hozzáteszem a vezetési élmény egy kicsit mackótestvéres, tehát nem kell nagy kanyarvadászatokra számítani.

Három gyerekkel a kombit hanyagolnám és Toyota vonalon indulnék el, nem véletlenül akkora sláger a típus. A keresgélést a Toyota Klub Magyarország Egyesület csoportjában kezdeném, mindig van egy-két jó eladó példány.

Üdv:

Marci