2022. január 27. | 16:00

Hát persze, hogy van, de okosan fel kell számolni az apró hibáit és az ár meghatározásakor sem árt észnél lenni. Ezekhez ad tanácsot Marci, aki elfogult.

Kedves Balló Marci!

Több levelet olvastam a tanácsairól az Alapjáraton és én is szeretnék egy kis segítséget kérni. Szeretném eladni 2008-as W211 kombi E220 CDI, Avantgarde, 5 sebességes automata váltós Mercedesemet, amelyben 322 ezer kilométer van.

Az autó 2012 őszén érkezett Németországból a második tulajdonosához, aki 7 éven át használta, majd megvettem én. 2015-ig Mercedes-szakszervizbe hordták, erről van is papír, utána is mindent megkapott, többször volt váltóolaj-csere is. Négy éve volt cserélve a két hátsó légrugó, a váltótartó-bak és két hátsó lengéscsillapító. Nemrég kapott Varta Agm akkumulátort és az Osram xenon-izzók is újak. Az autó sose volt karambolos.

Elöl kőfelverődés miatt volt fényezve a géptető. A bi-xenon már nem világít tökéletesen és a hátsó ajtóteleszkópok is leengednek télen, valamint a bal első ülésen egy kis szakadás van, ami megállt. Összességében szerintem szép, karbantartott autó a Mercedesem, minden nap ezzel járok.

Érdekelne a véleménye, mennyiért hirdessem meg? Mi a reális ára egy rendszeresen karbantartott ilyen autónak?

Üdvözlettel:

Gábor”

Kedves Gábor!

Köszönöm levelét. A későbbiekben elküldött rendszám alapján lekérdeztem az autót és hát igen, valóban gyönyörű. Mindenekelőtt jeleznem kell elfogultságomat a típust illetően, mert a W211 kódjelű „E” széria talán a mai napig a legjobb újkori Mercedes, ráadásul a kombinak valóban óriási csomagtere van, ellentétben a mostanság divatos shooting brake-kel és társaival. 

A 2143 köbcentis, vagyis 2,1 literes dízelmotort a gyártó nagyvonalúan 220 CDI-nek nevezte el, bár ez semmit sem von le érdemeiből, ugyanis a hajtáslánc maga az örök élet szimbóluma, persze megfelelő karbantartás mellett. Nem véletlen, hogy a taxisok évtizedek óta választják ezt a kombinációt a saját, illetve az utasok örömére. 

Meghirdetés előtt mindenképpen kicseréltetném a csomagtérajtó teleszkópjait, mert ez a néhány ezer forintos tétel könnyen eladhatatlanná teszi az autót, illetve ugyanígy tennék az ülésen található szakadással is, vagyis azt is javíttassa meg. Ezek inkább idegesítő problémák és általános elhanyagoltságra engedik majd következtetni a leendő vásárlókat annak ellenére, hogy az elmondása szerint sokat költött az autóra. A Xenont szintén megpróbálnám rendbe rakni még meghirdetés előtt, mert tél van, korán sötétedik és ilyenkor veszélyes vakon vezetni. 

Ha sikerült elhárítani a problémákat és egy jófej haver segítségével lőni tizenkét jó minőségű fényképet a kitakarított autóról, akkor megpróbálkozhat az 1 990 000 forintos meghirdetési árral, mert a vevők nagy része tisztában van az autó értékeivel, például a motor tartósságával, így nem számít olyan mértékben a magas kilométerszám, mint más márkák esetében.

A hiányosságokat azért is érdemes orvosolni, mert a Mercedes-vásárlók többnyire igényesek és hajlandóak nagyobb összeget kifizetni, persze csak akkor, ha cserébe úgy érzik, a megfelelő és elvárt állapotot kapják.

Üdv:
Marci