Olvasónk 1,4-es turbómotorral és automata váltóval venne Kiát, előtte azonban szakértőnkhöz fordult tanácsért.

„Kedves Alapjárat,

Jelenleg családi okokból autócserében gondolkodom. Kb. évi 5-8000 km, főleg városi használatra keresek autót, amiben a család és a kapcsolódó holmik is elférnek. Mindenképpen automata váltós autót keresek. Nemrég figyeltem fel a Kia Proceed 1.4 T-GDI GT Line DCT váltós verzióira, ezek többnyire 2019-2020 körüliek, előfordul még gyári garanciás változat ezekből, ami erősen preferált választás. A keret 7-8 milió forint körüli összeg.

A kérdésem az lenne, hogy milyen költségekre érdemes készülni az említett típus kapcsán (a szokásos karbantartási költségeken túl)? Gondolok itt például arra, ha a DCT váltóban kuplungot kell cserélni, illetve az ehhez kapcsolódó műveletekre.

Köszönöm a segítségeteket!

Üdv,

Domonkos"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ adhassunk, felkerestük Jávor Gábort a Ceedvadász.hu-tól, aki Hyundai/Kia autókra szakosodott márkaspecialista, és össze is foglalta a legfontosabbakat az Kia Proceed GT-vel kapcsolatban.

Gábor az említett évi 8 ezer kilométeres, városi futásteljesítményhez nem javasolja ezt az autót. Ez a közvetlen befecskendezéses motor is hajlamos a kokszosodásra, amely a városi használat miatt hatványozódik. Persze ezt lehet kezelni, de rendszeres nagy karbantartást igényel, amely növeli a fenntartási költségeket, azonban megfelelő használattal és szervizeléssel nem egy rossz motor ez.

Emellett a DCT váltó sem szereti a sok városi közlekedést, ráadásul a kuplungja is hamar feladja, ha rengeteget araszolnak vele a dugóban. Az eddig említett problémák egyébként nem csak erre a Kia hajtásláncra igazak, hanem más márkák hasonló konstrukcióira is.

További típushibája meg a Ceed-családnak, hogy a tanksapka ajtaja meghibásodik, és becsukott állapotban is eláll a kasztnitól. A kormánymű csapágya is tud morogni álló helyzetben tekerésnél, de ez zsírzással orvosolható.

Több problémát is javítottak a megjelenése óta szoftveres frissítéssel, így érdemes vásárlás előtt megnézni, hogy ezek a frissítések megtörténtek-e a kiszemelt példányon (például a kipörgésgátló és az eco mód hibája). Ezeknél az 1,4-es motoroknál eltörhet a vezérműlánc feszítője, zajos motorjáráskor érdemes felkeresni a szervizt, de garanciában ezt szokták kezelni. A gyujtótrafók is tudnak gondot okozni, ezeket is szokta garanciában cserélni a márkaszerviz.

A testvérmodell Hyundai i30-ról pedig ebben a cikkben olvashatsz bővebben.

Kia