2021. október 30. | 18:50

Szívó benzinmotor, boyracereket taszító, egyúttal praktikus felépítés és nagyon kevés kilométer, ráadásul a kiszemelt autóért nem is kérnek sokat. Mit kockáztat, aki Škoda Roomstert vásárol 1.4 16V motorral?

„Szia Marci!

Épp autóvásárlás előtt állok, és a minap egy ismerős felkínált számomra egy Észak-Olaszországból behozott 2009-es, benzines Škoda Roomster 1.4 16V-t. Az autó megkímélt, 82000 km-t futott kézi váltós modell, 1,5 millió forint regisztrációval, tokkal-vonóval.

Érdeklődni szeretnék, hogy találkoztál-e már ezzel a típussal, vannak-e komolyabb hibái motorikusan vagy szerkezetileg, „rozsdulékonyságilag” mire számíthat az ember? Illetve mi a véleményed globálisan véve a kocsiról, a vételárról. Nekem nagyon tetszik a variálhatósága, rosszakat eddig nem nagyon olvastam róla.

Válaszod előre köszönöm!

P. Tamás”

Kedves Tamás!

Ismerőstől nem könnyű autót venni, mert a számonkérés később nehézkes lehet és rendkívül kellemetlen. A Roomster összességében egy remek autó praktikus utastérrel és sokakat megosztó formavilággal. A számodra felajánlott példány ígéretesnek hangzik és az ára is meglepően jó, ám az olaszországi autók esetében számolni kell a hanyag szervizeléssel és a gyakran elmaradó olajcserékkel, esetleg a parkolási sérülésekkel. A rozsdásodás valószínűleg nem fog gondot jelenteni, mert az itáliai autók az éghajlatnak köszönhetően általában nem túl sok havat látnak. Azért nézz majd alá, biztos, ami biztos!

A taljánoknál még mindig nagy divat az óratekerés, tehát a 82 ezer kilométert futott autónak közel gyári állapotú utastérrel kell rendelkeznie. Vásárlás esetén én mindenképpen átnézetném és kérnék egy kompresszió- illetve veszteség, esetleg környezetvédelmi mérést is, mert ezekből már lehet következtetni az amúgy jól sikerült és megbízhatónak elkönyvelt motor állapotára.

Üdv és sok sikert!

Marci