Olvasónk családi autót venne, előtte azonban az Opel-guruhoz fordul tanácsért.
„Tisztelt Alapjárat!
Családi autó vásárlásán gondolkozunk, az első generációs Opel Merivákat nézegettem. Az 1,6-os, 100 lovas motornak milyen bajai lehetnek? Rozsdára kell készülni?
Köszönöm a választ.
Bence"
Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a Meriva ezen kivitelével kapcsolatban.
Vince azzal kezdte, hogy a Meriva egyik nagy ellenfele a rozsda. A korrózió az alvázon, a segédkereten és a fékcsöveken is meg szokott jelenni.
A kelleténél hamarabb elkopik a váltókulissza, valamint az EasyTronic váltó esetén is adódhatnak gondok. A csomagtér ajtajának kábelkötege könnyen eltörik, de az ajtózárak sem mindig hibátlanok.
A kormánymű hajlamos a kopogásra, a differenciálmű csapágya pedig a lógásra. Szintén bosszantó hiba, amikor a klímahűtő kezd szivárogni, de az sem szép látvány, amikor a kormány és a dudagomb lemállik.
Ami a motort illeti, szoktak gondok lenni a szívósorral, az ECU-val és a gyújtótrafóval is. A Z16XE motor ráadásul hajlamos az olajfogyasztásra, így erre is érdemes odafigyelni.
Ezeket figyelembe véve tehát különös körültekintéssel kell eljárni vásárláskor, főleg a rozsdára kell odafigyelni. Ez az egyik legnehezebben javítható probléma mindközül.
Amennyiben családi Opelt vásárolnál dízelmotorral, akkor nézd meg ebben a cikkben, mikre kell készülni a Zafira egyterű esetében. Ha viszont a nagyobb szedánok érdekelnek, akkor a Vectra típushibáiról is tájékozóthadsz innen.