Olvasónk egy B Zafirával szemezget, ám előtte tájékozódik, hogy milyen problémákra kell felkészüljön.
„Kedves Alapjárat!
Bővül a család, hamarosan érkezik a második gyermekünk. Egy egyterű vásárlásán gondolkodom, elég sokat autózunk vidékre is. A dízel B Zafirákat nézegettem, de nem tudom, mennyire problémás ez a típus. A 120 lovas 1.9 CDTI esetében milyen típushibák jönnek elő? Rohadósak ezek?
Köszönettel,
László"

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a Zafira ezen kivitelével kapcsolatban.
Vince elmondta, hogy 150 ezer kilométer felett előjöhetnek problémák a befecskendezőkkel. Nem egyszer találkoztak már hibás turbónyomás-szabályozóval és a fojtószelep meghibásodásával a Zafira B esetében.
Gondot okozhat az eltömődő részecskezűrő (DPF) és kipufogógáz-visszavezető (AGR), előbbinél ráadásul a nyomáskülönbség érzékelő csövének szakadása is elő tud fordulni.
Folyhat a hűtőrendszer a fém vízcsövek korróziója miatt, de a vízpumpánál is megjelenhet szivárgás, valamint az olajhűtőnél is. Az M32-es váltó problémái sem ritkák, valamint a kettőstömegű lendkerék cseréje is költséges dolog.
Elrepedhet a Zafira 1.9 CDTI kartergáz csöve, valamint az izzítógyergyákkal is gyakoribbak a hibák, mint az elvárható lenne. Vince végül a DPF-et emelte ki, mint legjellemzőbb problémát, magas futásteljesítmény mellett ezek már szinte elkerülhetetlenek.