Dénes egy Opelt vásárolna, de nem tudja, mire számíthat. A szakértő válaszol.

Tisztelt Alapjárat!

Opel Signumot vennék, de mivel nincs belőle sok itthon, infót se találok róla nagyon. Valamelyik erősebb motorral venném, kérdés, hogy melyikkel érdemes? Milyen típushibákra kell felkészülni?

Köszönettel: Dénes"

A kép illusztráció (Forrás: Giuseppe Cacace / Stringer / Getty Images)

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a Signummal kapcsolatban.

Sokan nem tudják, de annak ellenére, hogy az Opel Signum nem kicsi autó (tengelytávja 13 centivel nagyobb, mint a C Vectrának), valójában csak négyszemélyes. Nagy méretéhez elég komoly tömeggel is rendelkezik, amelyet a futómű egyes elemei is megsínylenek a rossz minőségű utakon. Gyakorta elreped az első lengőkar hátsó szilentje, valamint a hátsó futómű szilentjei is. Az állítócsavarok képesek berohadni, de a korrózió az egész autóra jellemző.

A toronycsapágyak és a lengéscsillapítók sem kifejezetten hosszú életűek (IDS+ lengéscsillapító hibája). Szokott gond lenni a kormányoszlop berohadó kardáncsuklójával, valamint a kormányszervo szivattyúja is megadja magát olykor. A hűtőventillátor vezérlőegysége képes elégni, a távirányító gombjai elmállanak, az automata váltó pedig szintén nem egy kellően stabil darab.

Benzinmotorok

Ezen a téren a Z22YH, Z28NEL és Z32SE motorokkal lehet találkozni. Szokott gond lenni a magasnyomású pumpával, az üzemanyag nyomásérzékelőjével és a szivárgó kiegyenlítőtartállyal is. A gyújtógyertya túlhúzása miatt gyakori a hengerfejrepedés, a vezérműlánc megnyúlását pedig zörgés jelzi. Olykor elég a katalizátoruk, a szelepfedélnél pedig idő előtt szivároghat az olaj.

Dízelmotorok

Az Opel Signum esetében az Y22DTR, Y30DT és Z30DT dízelmotorok jönnek szóba. Ezeknél a befecskendezőkkel, a turbószeleppel és az izzítógyertyákkal szokott probléma lenni. A kipufogógáz-visszavezető (AGR) is tud fejtörést okozni, valamint a magasnyomású pumpa és szelep is. Az ECU problémák mellett a traverzgyűrűk repedése pedig szivárgáshoz vezethet a résolajcsöveknél.

Vince azzal zárta gondolatait, hogy ezek közül a legfiatalabb is már 15 éves. Ilyen korban pedig nehéz gazdaságosan üzemeltetni egy ilyen dízelmotort. Az alkatrészek ellátottsága is akadozó, főleg úgy, hogy ez egy ritka modell. Így érdemes jól megfontolni a megvásárlását.