Olvasónk dízelben gondolkodik, de tart az automatától. A BMW-guru válaszol.

„Kedves Alapjárat!

Egy F10-es, 520d BMW-t szeretnék venni, 2011 környékéről. Manuális vagy automata váltóval érdemes inkább? Szívesen kipróbálnám automatával, de olvastam rosszakat róla.

Milyen típushibákra kell számítani egy ennyi idős autónál?

Köszönöm a választ.

János"

A kép illusztráció

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Pollák Tamást, a BMW-kre szakosodott Polltom szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Tamás szerint az elmúlt évtizedben komoly minőségi javuláson mentek át az automata váltók a BMW-nél, így ő bátran ajánlja az 5-ös BMW F10 szériát ezzel a konstrukcióval. Ezek sokkal nagyobb komfortérzetet nyújtanak, mint a manuális váltós kivitelek, a fogyasztásbeli különbség pedig minimális.

Látott már olyan autót is, amiben 4-500 ezer kilométert futott az eredeti váltó, de ez természetesen felhasználás függvénye. A kuplung és az automata váltó futásteljesítménye nagyjából azonos, a javítási összegben ugyan van némi különbség a kuplungcsere javára, de nem jelentős. A nagy különbség a javítási időben van, hiszen a kuplungcsere 2-3 munkanap, a váltó javítása viszont több hetet is igénybe vehet, mert az erre szakosodott szervizekből kevés van, így hosszúak a várólisták.

Tamás szerint nagyjából 300 ezer kilométerig biztosan nem kell félni az automatától ennél az 5-ös BMW-nél. Az viszont itt is igaz, hogy vásárlás előtt érdemes átvizsgáltatni szakszervizben a kiszemelt példányt.

BMW