péntek - 2023. január 27.
0 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 630 Ft
100 674 Ft
D 692 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Ötös Golfra vágyom, de csak 600 ezrem van rá. Mit vegyek?

2022. november 26. | 15:23

Olvasónk kis pénzből szeretne megbítzható kocsit venni, így komoly fejtörést okozott használtautó-tanácsadónknak.

„Tisztelt Alapjárat! 

A közeljövőben szeretnék autót vásárolni, és négy közűl választanék. Abban kérném a segítségüket, hogy melyiket érdemesebb megvenni, illetve fenntartani. Volkswagen Golf 4-es vagy 5-ös, Volkswagen Polo 4-es vagy a Volkswagen Lupo. Ezek közűl melyiket érdemes megvenni, illetve melyik motorvariácó jöhet szóba?

Amit rá tudnék szánni jelenleg az 5-600 000 forint, a kilométerfutás az nagyon változó, legtöbbször rövidebb utakra, bevásárlásra használnám, illetve kirándulás lenne a cél, de ha mondjuk szeretnék el menni Szlovákiába akkor, az se legyen nagy gond.

Előre is köszönöm a segítséget. 

Tisztelettel: Sándor"

A négyes Polo rejtelmeiről egyébként ebben a videóban láthatsz érdekességeket:

Kedves Sándor!

Sajnos az utóbbi évek jelentős árszínvonal-emelkedése miatt a használtautó-piacon jelenleg 5-600 ezer forintért nemigen találni elfogadható állapotú autót. Értem ezalatt, hogy a megvásárlást követően ne kellene minimálisan néhány százezer forintot még rákölteni legalább a kopó alkatrészek (vezérlés, olajak, szűrők, gumik, fékek) cseréjére.

És nem ez a legnagyobb probléma, sajnos a kérdéses VW típusok már jellemzően sok helyen küzdenek a rozsdával, különösen akkor, ha korábbi sérülésekből esetleg szakszerűtlenül lettek megjavítva, sokat használták télen is sózott utakon. Ezen problémák mindegyike ritkán kerüli el az autókat 15-20 év alatt, ha mégis találunk egy átlagosnál lényegesen jobb állapotút, annak az ára egészen biztosan az egy millióhoz lesz közelebb éltes kora ellenére is.

A Volkswagen mindenkori típusai az elmúlt évtizedekben mindig magasabb árfekvésűek voltak más márkák hasonló kategóriájú autóinál. A régebbi Volkswagenek nagy kedvelőjeként is azt kell mondanom, ez a magasabb ár nem minden típusnál párosult a magasabb minőséggel, tartóssággal. Érdemes esetleg körülnézni szélesebb spektrumban, más gyártók elterjedtebb típusai között is. 

Általánosságban is azt szoktam javasolni, hogy mindenképp nagyobb hangsúlyt érdemes fektetni a keresésnél az autók visszakövethető múltjára, a megtett kilométerek számának valódiságára és a korábbi karbantartásokra. Ezek sokkal nagyobb hatással vannak egy autó jelenlegi értékére és jövőbeni használhatóságára, mint a márka és a típus önmagában. 15-20 éves korban ez utóbbi a tapasztalatok szerint már semmit sem jelent. 

Szívesen ajánlok konkrét, általam kedvelt autókat. A Polóhoz nagyon hasonló méretű a korabeli, 2003-as facelift utáni II-es Punto. Ha gondos gazdájuk volt és viszonylag keveset futottak megfelelő karbantartás mellett, nagyon jó kis autó tud lenni még ennyi idő elteltével is.

Még eggyel kisebb kategóriában, az úgynevezett „A" szegmensben, ahova a VW Lupo - Seat Arosa páros is tartozik, található a Citroen C2. Én a másik kettőhöz hasonlóan ebből is egy 1,4-es szívó benzinmotoros verziót keresnék, lehetőlég kerülném az 1,0-1,1 literes alapmotorosokat és a dízeleket. 

Az összes említett típusnál a legfontosabb a korróziós nyomok keresése, nem csak a látható, hanem az eldugottabb helyeken is. Ehhez feltétlenül legalább alulról is meg kell néznie az autót olyan valakinek, aki tudja, hol lehetnek az adott típus problémásabb pontjai.

Felkai Gábor


Felkai Gábor: ötven éve az autók körül!

Közel harminc éve foglalkozom autókkal legalább hobbiszinten, illetve kereskedőként. Valójában azonban már két éves koromban is elsősorban az autók érdekeltek, ha így nézem, inkább ötven éve. Több mint 50 saját autóm volt, amióta jogosítványt szereztem, ehhez adódik jó néhány további típus, amelyeket rendszeresen használtam rövidebb-hosszabb ideig, és lassan 20 éve veteránozom is.

A számok talán soknak tűnnek, pedig valójában érteni nem lehet az autókhoz, legfeljebb az átlagosnál kicsit több ismerettel rendelkezni róluk. Ezt a kis pluszt szívesen megosztom bárkivel, ha megírja vásárlással, eladással és típusválasztással kapcsolatos kérdését az info@alapjarat.hu címre. Amennyiben írsz nekünk, az megjelenik majd az Alapjárat.hu felületein, hogy mások is okuljanak.


Volkswagen
Turbós benzines Opel Astrát vennék, mindenképpen ráfaragok? Mégis miért jó egy plug-in hibrid? Itt a válasz

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!