Olvasónk egy ferdehátú Astra J szériát szeretne, ám előbb körüljárja a témát.

„Kedves Alapjárat!

Egy 2010-es évjáratú, 140 lovas 1.4 turbó ötajtós Astrát nézegettem a neten, ilyet vennék. Mikre kell odafigyelni egy ilyen autónál? Milyen típushibái vannak (motor, futómű, rozsda stb.)?

Köszönettel:

Tamás"

A kép illusztráció (Forrás: Opel)

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a J Astra ezen kivitelével kapcsolatban.

Vince elmondta, hogy elég sokféle gyakori hibája van ennek az 1,4-es motornak. Sokszor előfordul például a turbó „öntvényrepedése", valamint volt visszahívás a turbó olajozócsövének túlmelegése miatt, ekkor hővédő szigetelést építettek be.

Az Astra J szelepfedelének meghibásodását okozhatja a kartergáz szellőztető membránjának repedése, valamint a szívosorral is adódnak gondok a belső gumimembránok átszakadásának következtében.

A dugattyú eltörése is előfordul olykor, ennek legfőbb oka a túl gyakori használat alacsony motorfordulatszámon. Szivároghat a vezérlés és a vezérlésállító tömítése, a műanyag vízcsőcsonk elrepedése miatt termosztáthiba is felléphet, valamint a kiegyenlítő tartály is elreped olykor. A vízpumpa belső terelőlemezének eltörése pedig a fűtés megszűnését okozhatja.

Szoktak gondok adódni a gyújtótrafóval, valamint az olaj hőcserélője is képes idő előtt szivárogni. A tankszellőztető szelep olykor nem zár, ez is egy hibaforrás.

A kettőstömegű lendkereket és a kuplungot 150 ezer kilométer körül kell cserélni, valamint a Corsához hasonlóan az M32-es váltó csapágyas tud lenni. Továbbá a kuplungpedál oldalirányú lógása is gondot okozhat.

Vince azt is elmondta, hogy az Opel Astra J karosszéria vezérlőmodulja (BCM) képes beázni, ez szintén jelenthet fejtörést. A kézifékbowden háza eltörhet, a hátsó féknyereg pedig gyakran szorul. Az első lengőkar hátsó szilentje is elrepedhet idő előtt, valamint a lengéscsillapítók is kopoghatnak.

A kabinban sem tökéletes minden, a műszerfali gombok hamar lekopnak, valamint az ülésfűtés sem annyira stabil. Utazás közben pedig sokszor jól hallható a klímakompresszor morgása.

Végezetül Vince hozzátette, hogy elég sokfajta meghibásodással találkoznak ennél a típusnál, ezért az 1,4-es, turbós Opel Astra J megvásárlását csak nagyon alapos körültekintéssel javasolja. Több hiba a vásárlás előtti „átvizsgáláskor" nehezen feltárható, ráadásul ezek sokszor nem függenek attól, hogy az előző tulajdonos mennyire kímélte az autót.

Opel