2021. november 01. | 11:50

Milyen jó látni, hogy József pontosan tudja, mire nem valók a dízelmotoros autók! Olvasónknak elég pénze van a korrekt járműhöz, de nem mindegy, hogy hány a henger és milyen kasztniban dolgozik. Segítünk!

„Jó napot, kedves Marci!

20 ezres kisvárosban élek és tőle 15 kilométerre van üzletem, illetve a családi ingatlanok is oda kötnek, ezért rengetegszer teszek meg rövid utakat. Egy olyan nem túl hosszú benzines autót keresek, amellyel tudok utánfutót is vontatni (max 500 kiló össztömegig) és jól pakolható, emellett megbízható. A japánok mellett szól a megbízhatóságuk, de úgy tudom, hogy alacsony fordulaton lomhák, amivel nehezen békülnék meg.

Hozzáteszem, hogy 1,8-as benzines Hondát nem vezettem, FR-V ben nem zárom ki, ha ajánlod. A Toyota Versoról sem tudok semmit, ezért inkább az európai vonal felé orientálódnék. Például Skoda Fabia 1.2 HTP 69LE (vegyesek a tapasztalatok vele ahogy láttam, de ezt vezettem már és nekem elegendő a menetdinamikája) vagy 1.4 16V.

A Volkswagen Caddy 1.4 80 LE vagy az 1.6 benzin 102 LE is érdekel, valamint a Volvo V50 1.6 vagy 2.0 benzinnel. Esetleg valamelyik benzines Zafira? Az árkategória 1,6-3,2 millió forintig terjed. Nem tudom, melyik rohad kevésbé és melyiknek alacsonyabb a fenntartási költsége?

Előre is köszönöm a válaszodat!

Tisztelettel: P. József”

Kedves József!

Az ön által felvázolt használati mód esetében az 1.2 Fabia HTP-t elengedném, mert a végén nem lesz egyértelmű, hogy ki vontat kit. A továbbiakban felsorolt autók közül a Volvót szintén kihagynám, mert bár megbízhatónak számít a típus, ám ha mégis gyári alkatrész kell hozzá az nyolcszor annyiba kerül majd, mint a többi márka esetében.

A Honda FR-V nagyon jó és különleges, három plusz három üléses egyterűként indult, mára viszont megette őket a rozsda és ebben az árkategóriában Caddyt sem vásárolnék, mert az érzésre inkább tehergépkocsi, mint emberek szállítására tervezett kellemes autó.

Ezek helyett a Toyota Versót választanám több okból is. A típus értéktartása parádés, benzinmotorjai szintén. Utastere remekül variálható és az anyaghasználat is kitűnő, sokat fejlődött elődjéhez képest. A legideálisabb motor ehhez a kompakt egyterűhöz az 1,8 literes szívó benzines, de ez túlságosan leszűkíti a választékot és önnek az 1,6-os is elegendő teljesítményt nyújt majd.

A Toyota esetében a rozsda nem jellemző probléma, ahogy az olajfogyasztás sem, cserébe könnyedén találhat magas felszereltségű példányokat a kínálatban. Ha mégsem a Versóra esne a választás, akkor a ma már öregnek számító B Zafira helyett a Zafira Tourer kínálatot böngészném. Ezek szintén remek autók a megszokott német összeszerelési minőséggel és az elpusztíthatatlanság érzetével. Az Opel esetében csak turbós benzinmotorokkal fog találkozni, de nem érdemes félni tőlük, legrosszabb esetben 200 ezer kilométer környékén egy turbófelújítás és egy dióhéjas koksztalanítás bele kell, hogy férjen a költségekbe.

Mindent egybevetve azt tanácsolom, hogy keressen egy jó Toyota Versót, nem rohad és olcsó fenntartani, cserébe még az árát is tartja!

Üdv:

Marci