Olvasónk B-ből ülne C-Vectrába, az Opel-szakértő pedig válaszol a kérdésekre.
„Kedves Alapjárat!
1,6-os B Vectráról szeretnék C-re váltani, az 1,8-as, 122 lovas kivitel lenne ideális számomra. Tudtok mondani néhány olyan dolgot, amire mindenképp figyelni kell ezeknél?
Köszönom a választ.
Gábor"

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig a Vectra ezen kivitelével kapcsolatban.
A Z18XE kódú motornál jellemző hiba az olajfogyasztás és a főtengely hosszirányú lógása. A termosztáttal is szoktak gondok adódni, szivároghat a hűtőfolyadék. Az ECU-val is az átlagosnál többször van gond, valamint a fojtószelep hibája sem ritka.
El tud repedni az Opel Vectra C kipufogócsonkja, a hűtőfolyadék pedig a fűtéscsőnél is szivároghat. Az elektromos rendszerrel is sűrűn van gond, a CIM modul hibája a duda és a világítás legkülönbözőbb problémáit tudja felvonultatni. A xenon lámpa is beletartozik a típushibák körébe.
A szervokormány szivattyúja is egy gyenge pont, ahogyan az F17-es váltó tengelyének vége is, ami hajlamos eltörni. A beltérben a fűtéskapcsoló szokott olykor kontakthibás lenni.
Vince ezek ellenére jó választásnak tartja ezt a típust, ám azt észben kell tartani, hogy ezek az autók már nem fiatalok. Felmerülhet a korrózió is, így vásárlás előtt alaposan át kell vizsgálni a kiszemelt példányt.