2020. április 03. | 13:45

Ezek a papírból kivágott Toyota sportautók szórakoztató módon ismertetik meg veled a motorsport történetét.

Azt hiszem, nálam a Toyota nyert a „Hogyan és mivel üssük el az időt a bezártság alatt?” kérdés tekintetében. A vállalat dolgozói ugyanis megtalálták a legjobb módszert arra, hogyan ismertethetnék meg legegyszerűbben az emberekkel a márka motorsport múltját.

Az autókról képeket ide kattintva találsz.

A cég Egyesült Királyságban található részlege a napokban adott ki egy papírból kivágott sorozatot a speciális kiadású, legendás 86-os versenyautóról. A hajtogatás tökéletes program lehet a négy fal között eltöltött hétköznapok és hétvégék idejének elütésére. Minden autó kinézete eltér a másiktól és mindegyik a valódi Toyota 86-os alapjait véve készült el. A valódi, életnagyságú GT86-os példányok 2012-ben debütáltak, azok csakúgy, mint a papírból készültek, a korábbi versenyautókra tesznek visszautalást.

A folyamat rendkívül egyszerű: a Toyota elérhetővé tett 6 darab PDF fájlt, amit pofonegyszerűen le lehet tölteni, kinyomtatni, kivágni, összehajtogatni, majd megragasztani és voilá, kész is a versenyautó! A linkeket a cikk végén találod.

Az a 6 autó, amelyik szerepel a listában, valódi jelentőséggel bír, a továbbiakban némi információt olvashatsz ezekről, mielőtt elkészítenéd saját origami Toyota 86-osodat.

A Castrol Toyota Celica GT-4 WRC ihlette GT86

Ez a piros, fehér és zöld színek kombinációjával kiegészített GT86-os valójában az ikonikus Castrol Celica GT-Four WRC raliautón alapul, 1994-ből. A legendás ralisofőrnek, Juha Kankkuen és navigátorának, Nicholas Gristnek köszönhetően a Celica dobogós helyen végzett abban az évben.

Shelby Toyota 2000GT ihlette GT86

Úgy bizony, az a Shelby. Akkoriban a Toyota célja az volt, hogy a 2000GT-ből a lehető legnagyobb teljesítményt hozzák ki az 1968-as Amerikai Sportautó Szövetség Versenysorozatára.

Yatabe Speed Trials Toyota 2000GT ihlette GT86

Egy másik legendás 2000GT volt ez a sárga és zöld színvariációkkal ellátott példány, amely 1966-ban lépett be a Yatabe Speed Trials-ba.

Ove Andersson Toyota Celica 1600GT-je ihlette GT86

Ezt a fekete-piros gyönyörűséget az 1972-es Toyota Celica raliautó inspirálta. Míg a Celica utcai változata nem volt a legnépszerűbb, a svéd pilóta, Ove Andersson segített kicsikarni a Toyotában rejlő rali dominanciát.

IMSA GTU-Class Toyota Celica ihlette GT86

Ez a retro stílusú 86-os a GTU-Class Celicán alapul, mely az 1970-es évek végén és az 1980-as évek elején versenyzett.

Esso Ultron Tiger Toyota Supra ihlette GT86

Egy halom Supra versenyezhetett a múltban, de a legmenőbb bizonyára ez a tigrismintás Esso Ultron Supra volt az 1995-ös All-Japan Grand Touring Car bajnokságról. A felújított Supra eleinte a GT1-be került, végül más osztályokban is megmérettette magát. A Suprák nem csak 97-ben, de 2001-ben, 2002-ben és 2005-ben is bezsebelték a bajnoki címet.

Íme az ígért linkek a mókához:

Jó szórakozást!:)