„Tisztelt Alapjárat!

Autóvásárlás előtt állok, ezért szakmai tanácsot szeretnék kérni. A mostani autóm 17 éves lesz (BMW 120d) és kinőttük már, megérett a cserére, elég sokba van már eddig. Ausztriában dolgozom, szinte naponta ingázok, havonta legalább 10-12 szer. 125 kilométer egy ilyen forduló, ebből 60-70% autópálya, a többi, város és országút. Elsősorban tehát munkába járáshoz kellene az új autó is.

A munkatársaim 180-190 centisek, együtt utazunk, ezért fontos a mostaninál tágasabb beltér. Van egy labradorunk, a kutyaszállító doboz miatt nagy csomagtérre szintén szükségem volna. Jövőre remélhetőleg  egy gyerekkel is bővülni fog a család, szóval minden egy nagyobb autó mellett szól. A keretünk kb. 4,5 millió forint, a legfontosabb pedig a megbízhatóság és az alacsony fenntartási költség. Ja, és dízelek kizárva! 

Persze a fogyasztás azért mérvadó, a vegyes maximum körülbelül 7 liter lehet száz kilométeren. Már szinte minden autótípus számításba jött: Ford S-Max (de az EcoBoost motortól félek), Skoda Octavia, Superb kombi, de a TSI-től is tartok. Így jött a képbe a Toyota Auris 1.8 Hybrid kombi és a Honda Civic 1.8 Tourer.

Egyszerűen nem tudok dönteni: a Toyota kevesebbet eszik, szebb a beltere, nem kell váltani stb., de a Honda csomagtere nagyobb, a külseje jobban tetszik, viszont többet is eszik. A következőben kérném a segítségüket: a két típus közül melyiket, és miért javasolnák?

Előre is köszönöm a válaszukat.
Üdvözlettel: B. Jenő”

Honda Civic szemből

Használtautó-vásárlás előtt érdemes ellenőrizni a kiszemelt példány előéletét.

Kedves Jenő!

Amennyiben a Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD és a Honda Civic Tourer 1.8 között kell választani, akkor én egyértelműen a Toyota mellett tenném le a voksom és megpróbálnék elférni benne annak ellenére, hogy szignifikáns méretbeli különbségek a Civic javára nincsenek.

Javaslatom egyértelműen piaci szempontokon alapul, ugyanis az Auris kombit néhány nap alatt értékesítjük, a Civic kombira pedig sosincs túlzott sorbanállás telephelyünkön, bár ennek okait a mai napig nem ismerjük. A Toyota-féle hibrid technológia már elmúlt 20 éves, az emberek elfogadták, megbíznak benne és idővel megszerették.

Toyota Auris tengerparton

Alacsony fenntartási költsége okán fokozott az érdeklődés iránta a jelenlegi üzemanyagárak mellett az értékvesztése is minimális. Az Auris Touring Sports méretbeli hiányosságait egy tetőbox segítségével bármikor enyhítheti, ahogy én is tettem az idei nyaraláskor, igaz, ilyenkor picit emelkedni fog a fogyasztás, illetve a menetzaj.

A Civic legalább ennyire megbízható típus, viszont a fene se tudja, hogy miért, de mégis nehezen eladható. A műszaki tartalma pompás, benzinmotorjai túlélnek bármit, műszakilag hozza a japán autók kidolgozottságát és színvonalát, ennek ellenére mégis maradnék az Aurisnál. A korai Ecoboost/TSI vonalat úgy ahogy van el kell felejteni, ezek az autózás poklát jelentik számomra, a fiatalabbakról pedig még nincs elég tapasztalat, hogy megbízhassunk bennünk.

Sok sikert a vásárláshoz!

Üdvözlettel:
Balló Marci

Marci segít

Budapesti autókereskedő vagyok. A még éppen van rajta műszaki-jellegű Skoda Fabiától a több tízmilliós Porsche Cayenne-ig minden előfordul a telepünkön. Vannak jó és rossz tapasztalataim, célom ezek alapján segíteni a tanácsaimmal, hogy hozzájáruljak egy szebb világ kibontakozásához. Ha autót vennél és nem tudod, mire lesz pénzed, esetleg eladnád a meglévőt, de fogalmad sincs, mennyit ér, írj nekem a marci.ballo@alapjarat.hu címre. Rengeteg kérdést kapok, a fontosabbakra válaszolni fogok.