A javaslat szerint jobban kellene szabályozni, hogy ki vezethet kifejezetten erős autókat a közutakon.
FRISSÍTÉS (10.24.): A korábbi törvényjavaslatra reagálva Ágh Péter államtitkár azt reagálta, hogy szükséges a beavatkozás a jelenlegi rendszerbe, és jelenleg zajlik a KRESZ felülvizsgálata a minisztériumban. Ennek részét képezi a nagyteljesítményű járművek helyzetének elemzése és rendezése - tudta meg az exonomix.hu.
A közlekedésért is felelős minisztérium államtitkára hozzátette, hogy a technológiai fejlődés, az új eszközök megjelenése, valamint a közlekedési infrastruktúra változásai azt eredményezik, hogy egy egyszerű módosítás már nem tudja ezt hatékonyan kezelni. Új KRESZ-t kell alkotni.
Nagy port kavart a nyáron, hogy az Árpád hídon kialakult spontán versenyzés következtében egy biciklis életét vesztette. Egy Mercedes sofőrje két BMW-vel versenyzett, ám elvesztette uralmát az autó felett, átszakította a korlátot és halálra gázolta a kerékpárost.
Azóta számos alkalommal vonult ki a rendőrség a helszínre sebességmérés céljából, és volt, hogy két éjszaka alat 242 gyorshajtót fogtak az Árpád hídon. A hazai közlekedési morált nincsen túl jó állapotban, ráadásul a jogosítványszerzés menetét és a KRESZ-t is célszerű lenne frissíteni amellett, hogy a büntetési tételek sem bírnak elegendő visszatartó erővel.
Most az MSZP képviselője, Molnár Zsolt nyújtott be egy törvényjavaslatot a témában. A szigorítás szerint a 300 kilowattnál nagyobb teljesítményű (kicsivel több mint 400 lóerő) autókat csak az vezethetné, aki
- legalább öt éve jogosítvánnyal rendelkezik,
- megfelel a jogszabályban meghatározott pszichológiai alkalmassági követelményeknek,
- jogszabályban meghatározott tanfolyamot végzett, vezetői jártasságáról és magatartásáról vizsgát tett.
Nem kaphatna továbbá ilyen erős autóra vezetési engedélyt az, akit korábban közlekedési bűncselekmény miatt jogerősen szabadságvesztésre ítéltek. A javaslat nem vonna el már meglévő jogokat, egyfajta átmeneti szabályként rendelkezne arról, hogy a szigorított követelményeket a törvény hatályba lépése után kiadott vezetői engedélyekre kell alkalmazni.
A javaslat benyújtását azzal indokolták, hogy kirívóan megnőtt a súlyos közúti szabályszegések száma, és sokszor az elkövetők mások élete, testi épsége iránt közömbösen viselkednek. Az elemi közlekedési szabályokat sem tartják be, agresszív magatartást tanúsítanak és versenypályának használják a közutakat.
Kötelezővé tennék továbbá a KRESZ oktatását a középiskolások részére a végzős évfolyamon, hogy mindenki megismerhesse a közlekedési szabályokat. A javaslatokról egy videóban beszélt Molnár Zsolt: