2023. augusztus 02. | 10:28

Úgy néz ki, hogy egy egész országot megrázó baleset után sem érzik az emberek a gyorshajtással járó kockázatokat.

Súlyos problémává nőtte ki magát a gyorshajtás napjainkra a magyar utakon. Mivel a jogszabályi retorzió szegényes és sok esetben alkalmatlan az érdemi büntetésre, ezért az emberek nagy része felelősségérzet nélkül hajt a megengedett sebességeknél jóval gyorsabban.

Az, hogy erre mi az indoka, talán mindegy is. Lehet öncélú száguldozás, kompenzálás vagy egy indokolatlan verseny. Utóbbiból nemrég egy egész országot megrázó baleset történt az Árpád hídon.

Egy tuningolt AMG-Mercedessel versenyzett két BMW, amelynek végén az előbbi autó megcsúszott, szalagkorlátnak csapódott és eltalált egy biciklist, aki belehalt sérüléseibe. Az eset sokakat megrázott és olyan hullámot indított el, amely akár a KRESZ módosítását is jelentheti majd.

Ezt követően a rendőrség fokozottan kezdte el mérni az Árpád híd különböző szakaszait, és nemrég kiderült, hogy van rá okuk. Például a mostani mérések során (július 28-én és 29-én éjszaka) összesen 242 gyorshajtót fogtak, ami rengeteg.

A pénteki és szombati nap két nyertese az a két autós volt, akik 131 és 149 km/órával haladtak át a hídon, míg a megengedett legnagyobb sebesség 70 km/óra lenne. Persze nem ők az abszolút rekorderek, hiszen nemrég egy másik mérés alkalmával egy autóst 170 km/óra körül fényképeztek le.

Az viszont jól látszik, hogy a probléma él, hiszen a halálos gázoláshoz sem kellett sokkal nagyobb sebesség. A szakértők szerint akkor ott, annál a balesetnél a Mercedes olyan 140 km/óra körül haladhatott, mielőtt a szalag- és csőkorlátnak csapódott.

Néhány ember szerint nem a tempó, hanem a verseny okozta a balesetet, de ennek nincs sok értelme, hiszen utóbbiból következik az előbbi. Ha nem versenyzett volna és ugyanúgy elveszti az uralmát a Mercedes felett, akkor 70-nel becsapódva kisebb károkat okozott volna, talán a biciklis is túléli az esetet.

Police.hu