AMTS-re kiéhezett emberek lepték el a rendezvény kapuit szombat és vasárnap délelőtt egyaránt, kezükben az egy éve őrzött belépőkkel. Azért választottam a délelőtti órákat, mert így még volt esélyem zavartalanul fényképezni, akit nem érdekel a rizsa, az a cikk végén megtalálja galériánkat. A pandémiás helyzet miatt kétszer is el kellett tolni az ország egyik legnagyobb tuning show-ját, most azonban 15. alkalommal telt meg a 4 pavilon közel 200 autóval, tuning vállalatok termékeivel, a szabad ég alatt pedig egész hétvégén drift, off-road show kápráztatta a kilátogatókat. Valaki pedig boldog MINI Cooper Coupé tulajdonossá vált a rendezvény harmadik napján.

audi amts

Számomra a legkedvesebb látványt a porba ültetett, 1987-es Ferrari Testarossa jelentette az RS Tuning standján. Az autó érdekessége, hogy hátul, oldalanként két gátló található benne gyárilag, az első-hátsó lengőkarok módosításával azonban gond nélkül be tudott kerülni a Prazis Airsus levegős rendszere, a kompresszor az autó orrában található csomagtérbe kapott helyet.

testarossa amts

A központi csavaros felniket a Rotiformhoz elküldött adatok alapján teljesen egyedileg gyártották le CNC marással. Gyakorlatilag nincs még egy ilyen felni a világon, mint ezen a Testarossán.

testarossa amts

Az F és G pavilonban veteránautó kiállítás, importőrök, márkakereskedők új autói várták az érdeklődőket. Az oldtimerek között töltöttem talán a legtöbb időt, elmélázva a klasszikus BMW-k, Volvók, Rolls Royce-ok, platós Ponton Mercedes, a kanadai Bricklin SV-1, francia, olasz, japán és orosz autók látványán.

veteránautó amts

Rónai Marci, a Veterán Zsiguli Egyesület oszlopos tagja mutatta meg közelebbről bordó, 1973-as Zsiguli kombiját. Anno Litvániából érkezett, mindössze 127 ezer kilométer van benne, eredeti karosszériaelemekkel rendelkezik, csak részben volt fényezve. Minden, korai 2102-eskre jellemző stíluselem a helyén, a beltér is meglepően szép állapotban van és az a klasszikus, enyhén dohos illat is megcsapta az orromat mikor beleültem.

2102 amts

Összességében pozitív irányba fejlődött a felhozatal, ami azt gondolom nem a szervezők érdeme, sokkal inkább az autótulajdonosoké, akik nem sajnálnak időt és pénzt rászánni autóikra, ugyanis nem elég az elhivatottság és az autók iránti szerelem – a minőségi alkatrészekhez, egy szép fényezéshez zsíros zsebbélelő zsetonokra van szükség. No meg persze ahhoz is, hogy minden tisztességesen bekerüljön a forgalmiba! :D Mindenesetre azt látom, hogy egyre többen mennek a szolid módosítások irányába, megtartva a gyárias jelleget, nem túlcsicsázva a dolgokat, hiszen nem kell mindent bosozuku stílusba elvinni ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből. Érződik a kitörni vágyás a nyugati stance kultúra felé, csak így tovább tunerek!