2023. november 15. | 00:52

A ki nem fizetett számlák állandó kihívást jelentenek az üzletben. Több módszerrel is megelőzhető az, hogy egy-egy ügyfél kintlévőséget okozzon, de a hatékonyság egyáltalán nem mindegy. Mi lenne, ha már az első üzleti tranzakció előtt mindent tudnánk az adott vállalkozásról?

A kockázatokat mindig kezelni kell

A Credit Online szolgáltatásai segítségével sokkal hatékonyabb döntéseket tudunk hozni. Ezek közé tartozik az is, amikor érkezik egy lelkes ügyfél és több nagyobb megrendelést is lead. Gyakran megesik ez például építőiparban, ahol egy friss építőanyag-forgalmazó cég is több kockázatot jelenthet.

Az új vállalkozások esetében a legnagyobb probléma, hogy kevés információ áll rendelkezésre. Ezért is van szükség egy profi szolgáltatásra, aminek a segítségével minden szálat meg lehet vizsgálni. Például, ha a cég tulajdonosának már több olyan vállalkozása is volt, amelyek már nem működnek és hatósági eljárás alatt állnak.

 

Ez már önmagában egy intő jel, hogy bizony ezzel az ügyféllel nem érdemes üzleti kapcsolatot kialakítani, mivel nagy eséllyel csak megnövelné a kintlévőséget. Egy részletes céginformációs rendszerrel minden elsőre rejtettnek tűnő adatra fényt deríthetünk. Például, ha a céggel szemben több adóvégrehajtás is volt korábban, vagy éppen a NAV már felfüggesztette a vállalkozás adószámát.

Nagyon fontos a megelőzés egy ilyen esetben, mivel több milliós kár is keletkezhet. Egy 11 millió forintos ki nem fizetett megrendelés valójában sokkal drágább, mivel ott van még az ÁGA, a társasági adó, az iparűzési adó és az egyéb költségek is. Ez összességében már átlépi a 15 millió forintot. Ezért is fontos, hogy a problémát, a kintlévőséget ne utólag kezeljük, hanem a hangsúlyt mindenképpen a megelőzésre helyezzük.

Van megoldás a problémára

Az egyik ilyen például, ha az értékesítők sokkal alaposabb elemzésnek vetik alá az új vevőket. Már az üzleti kapcsolat kiépítése előtt részletes vizsgálatot kell tartani. Nem elég csak azt megnézni, hogy az adott vállalkozás működik-e és ha igen, akkor máris indulhat az egyeztetés. Részletes elemzésre van szükség, ahol a kockázatokat is egyértelműen ki lehet zárni.

A pénzügyi részlegnek se akkor kell odafigyelnie, amikor már megtörtént a baj, hanem az új vevőt még az első üzletkötés előtt nézzék át pénzügyi vonatkozásban.

A veszély állandóan jelen van

A figyelem sosem lankadhat, mivel kockázatos vállalkozások mindig lesznek a piacon. Ahhoz, hogy ezeket felismerjük minél több információra szükség van, ráadásul hiteles, megbízható forrásból.

A megfelelő szolgáltatás mindenben segíteni tud, ami csak kell ahhoz, hogy megelőzzük a kintlévőséget vagy annak növekedését. Rövid és hosszú távon is jó hatással lesz a cég bevételeire, ezért fontos, hogy minél hamarabb beépítsük a vállalkozás mindennapi működésébe.

Az üzleti döntések ezzel sokkal hatékonyabbak és biztosabbak lesznek, ami pozitív irányba lendíti tovább az egész gépezetet.