2021. december 10. | 16:06

A 4 évszakos abroncsot mindazoknak ajánlják, akik szeretnének egy kicsit spórolni az abroncs cseréken, de emellett olyan körülmények között vezetnek, amely mellett még biztonságos a 4 évszakos abroncs felszerelése.

Az elmúlt években nagyon sokan kijelentették, hogy a 4 évszakos abroncs nem igazán nyerő és helyette sokkal jobb a téli és a nyári abroncs használata, de a kép azóta már más egy kicsit. A 4 évszakos abroncsokat azoknak érdemes elkerülniük, akik mind a 4 évszakban sokat vannak úton. Ebben az abroncsban azoknak érdemes gondolkodniuk, akik keveset vannak úton és jellemzően városban vezetnek.

A 4 évszakos szetteknél számolni kell a kopással így nem biztos, hogy egy szett abroncs vásárlása megúszható, hiszen ez a szett fog futni egész évben. Itt leginkább a szerelési költség az, amelyen spórolni lehet és esetleg a tároláson. A különféle teszteken jól szereplő abroncsok közül bátran válogathatunk, hiszen ezek télen és nyáron is biztonságosak és ha hirtelen időjárás változás áll be, akkor még kedvezőbbek is. Németországban már sokkal többen döntenek a 4 évszakos abroncsok mellett, mint itthon, hiszen ott az eladott gumiabroncsok egyötödét teszik ki a 4 évszakos abroncsok.

Sokan ismerik az ADAC tesztjeit, de az Autobild tesztjeit sem szabad figyelmen kívül hagyni. Az Autobild tesztje merőben más, mint az ADAC tesztje, hiszen ez egy kétlépcsős teszt. Legelső körben csak fékutat ellenőriznek és ha itt elbukik egy abroncs, akkor az a következő körben már nem futhat.

Az Autobild Németországban, Ausztriában és Finnországban tesztel. Ezek közül érdemes kiemelni a Finnországban található Ivalót, ahol egy havas csarnokban tesztelik a 4 évszakos abroncsokat is. Ebben a csarnokban nem műhavon végzik a tesztelést, hanem természetes havon.

A 225/50 R 17 méretű 4 évszakos abroncsokat jellemzően középkategóriás modellekre szerelik fel. A teszt során összesen 32 abroncsot vizsgáltak, melyből 16 már az első körben elesett, így a megmaradt 16 darab 4 évszakos abroncsot vizsgálták meg tüzetesebben. Összesen 4 db 4 évszakos abroncs felelt meg és tudott kiemelkedni az összes abroncs közül.

A Goodyear Vector 4Seasons Gen3 érte el a legjobb helyezést és mellette a Continental AllSeason Contact kapott még tökéletes értékelést. A Hankook és a Vredestein végzett a harmadik és a negyedik helyen jó eredménnyel. Az ennél gyengébb helyen végzett abroncsoknál alul kormányozottságot, gyengébb oldalvezető képességet és aquaplaningra való hajlamosságot találtak a tesztelők.

A 215/65 R 17 négyévszakos abroncsokat a hobbiterepjárókra szerelik fel, így a teszteléshez is egy Volkswagen Tiguant használtak. Ennél a méretnél sokkal kevesebb abroncsot vizsgáltak, így nem volt szükség a második körös szűrésre. Ebben a méretben a HANKOOK KINERGY 4S2 ért el példás eredményt, hiszen 4 évszakos abroncsa jól irányítható, száraz és nedves aszfalton egyaránt. Kedvező ára és csöndes gördülése teszi majd sokak kedvencévé. Jó értékelést a Michelin és a Goodyear abroncsa ért el.