2021. december 10. | 14:29

A Drive Pilot csomag felár ellenében lesz elérhető.

A Mercedes-Benz a Teslát megelőzve lett az első olyan autóipari vállalat, amely megkapta a hármas szintű vezetéstámogatás alkalmazására feljogosító engedélyt a német szövetségi gépjármű-közlekedési hatóságtól. Magyarul zöld utat kaptak a bizonyos fokú autonómiára képes Mercedes-Benz autók Németországban.

Az autógyártó az engedély birtokában most már értékesítheti a Drive Pilot csomagját, amelyet egyelőre csak zsúfolt forgalomban és maximum 60 kilométer/órás sebességig használhatnak a sofőrök az egyes autópálya-szakaszokon.

A rendszer a Tesla 2-es szintű Autopilot rendszerénél egy fokkal magasabb szintet képvisel és lehetővé teszi, hogy a sofőr levegye a kezét a kormányról, amikor csak lépésben halad a kocsisor. A mostani jóváhagyás alapja a nemzetközileg érvényes, az automatizált sávtartó rendszerekkel foglalkozó 157-es ENSZ-előírás, ami azt jelenti, hogy a Mercedes Európán kívül is kínálhatja a rendszert.

Amint Kínában és az Egyesült Államokban megszületik a jogszabály, a Mercedes-Benz ezeken a piacokon is kínálni fogja a rendszert, jelezte Markus Schaefer, a Daimler technológiai igazgatója.

A Drive Pilot körülbelül a jövő év közepétől lesz elérhető az S-osztályhoz és az EQS modellekhez. Az autógyártó még nem döntötte el, hogy milyen felárért kínálja majd a rendszert, ami nálunk is használható lenne, főleg nyáron, amikor állandó jelleggel bedugul az M7-es autópálya a Balaton irányába.

A műszaki követelményekről szóló ENSZ-előíráson túl az országoknak olyan jogszabályokat is el kell fogadniuk, amelyek tisztázzák, hol és hogyan lehet ilyen rendszereket használni, valamint azt is tisztázni kell, hogy baleset esetén kit terhel a felelősség.