2018. április 25. | 18:23

A Mercedes versenytársat kreált az Audi A3 szedán számára! A lépcsőshátú A-osztály Kínában fedte fel magát először, ami nem véletlen, hiszen legfőképp erre a piacra szánják.

2018 májusának negyedik hete a Pekingi Autószalonról szól, ahol az egyik legnagyobb durranást a Mercedes A-osztály szedán bemutatása jelenti. Történelmi pillanat ez, hiszen négy generáció után most tűnik fel először ilyen formában az A-osztály. Az egyedi igényeket támasztó, egyre növekvő kínai piac fiatal vevői megkövetelik az efféle variánsokat, melynek azért az öreg kontinensen te is örülhetsz, hiszen ezáltal a kompakt kategóriában egyre szélesebb skálából válogathatsz. Az A-osztály átalakulása lényegében a C-oszloptól hátrafelé fedezhető fel, ahol az új csomagtartó egy klasszikus lépcsőhátú sziluettet vett fel. Ezzel együtt praktikusabb lett, a csomagtér kapacitása 50 literrel bővült, így összesen 420 liter áll a rendelkezésedre (5 literrel kevesebb, mint az A3 Limousené). A hosszított tengelytávú modell – mely kizárólag a kínai piacra készül – az L Sedan tengelytávja 2,73 méter, vagyis 60 milliméterrel múlja felül a ferdehátú A-osztályt, ezáltal szellősebbé válik a lábtér. Európába a szedán normál kivitelben érkezik a maga 4 609 milliméteres hosszával, csupán 77 milliméterrel maradva el az eggyel nagyobb C-osztálytól. Az A-osztály finom vonalai és sportos karaktere továbbra is adott, markáns LED-es fényszórók elöl, lejjebb tolt hátsó lámpák a far részen. A kínai piacon az A-osztályt Sedan és Sport Sedan változatokban kínálják, utóbbin merészebb domborulatokat kap a motorháztető. A könnyűfém keréktárcsák 16 és 19 col méretben kérhetők, a rózsaarany fantázianevű fényezés kifejezetten a távol-keleti piacra készül, alapáron jár a kulcsnélküli bejutás, légkondi, és elérhető lesz az összes modern, Mercedes-féle vezetéstámogató rendszer. A beltér a csapotthátú változattal szintén megegyező, a cég legújabb hangvezérlésű MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment-rendszerével van ellátva. A kétlépcsős műszerfalon elhelyezett méretes digitális kijelzőkön a kínai piac első, kiterjesztett valósággal operáló navigációs rendszere jelenik majd meg a turbinákra hajazó légbeömlők felett. A kínai motorválaszték háromtagú lesz egyelőre: 1,33 literes turbós benzinmotor 136, illetve 163 lóerővel és a hétsebességes duplakuplungos automatával készül, a 2,0 literes turbós 190 lóerővel később fog megérkezni. A motorpaletta és az extralista Európában megegyezik a csapotthátú verzióval. Nem titok, hogy a Mercedes-AMG kétféle típust is tervez: az A45 400, míg az A43 300 lóerőt produkálhat, örülhetsz, hiszen a csapotthátú és a szedán mellett a GLA crossover is megkaphatja ezeket az erőforrásokat. Az Audi A3 Limousine konkurense Kínában kerül először forgalomba az év második felében, ahogyan az ide szánt hosszított kivitel, Európába viszont csak 2019-ben érkezhet a lépcsőshátú A-osztály. Forrás: