A Pekingi Autószalonon mutatkozott be a BMW népszerű X3-as modelljének tisztán elektromos változata, a BMW iX3 koncepció.

A BMW iX3 SUV – vagy, ahogy a bajorok nevezik, SAV (Sports Activity Vehicle) – a Magyarországon is nagy kedvencnek számító X3 modellre épül, és remekül megmutatja, a bajorok hogyan képzelik a modern autóépítést. A tervezésnél nagyon ügyeltek arra, hogy a meglévő formavilágtól megmaradjon, hiszen nem szeretnék elriasztani az X-ek meglévő rajongótáborát. Az iX3 a BMW eDrive hajtáslánc-technológiájának ötödik generációját kapta, aminek legfontosabb újdonsága, hogy az elektromos motor, a váltó és a mindezt vezérlő elektronika egyetlen különálló házban kapott helyet. Mivel ez a „doboz” kerül majd a BMW következő elektromos modelljeibe, az egységes hajtáslánc teljesítményszintje mindig az adott autó karakteréhez hangolható. Nem érinti közvetlenül az autótulajdonosokat, ám mégis ki kell emelni, hogy az eDrive hajtásláncot úgy tervezték meg, hogy a megépítéséhez ne legyen szükség olyan ritka nyersanyagokra, amelyek megdrágíthatnák a gyártást, netán gondot okozhatnának nagyobb sorozatgyártás esetén. A BMW iX3 tanulmányautó sorozatgyártásban kínált változata a kínai Senjang városában, a BMW Brilliance Automotive üzemében készül majd. Ez azért érdemes kiemelni, mert bár jelenleg a világ tíz országában készülnek alkatrészek az eDrive hajtáslánchoz, a német cég gyártási és a kutatás-fejlesztési központja Kínában van. A BMW iX3 200 kW-os elektromos motorja 270 lóerőre képes, a nagyfeszültségű, nettó 70 kWh kapacitású akkumulátor pedig a WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) valós használati körülményeket szimuláló mérési metódusa szerint 400 kilométer megtételét teszi lehetővé. Ez az akkumulátor ráadásul akár 150 kW teljesítményű gyorstöltőhöz is csatlakoztatható, amivel 30 perc alatt elérhető a maximális töltöttségi szint. Persze a dolog inkább jövő időben értendő, hiszen a mostani berendezések 50 kW teljesítményt tudnak, ám a dolog később még jól jöhet, mert pár éven belül Európában is több száz 150 kW-os töltőt telepítenek.   Van persze az iX3-asnak azért külsőre is néhány olyan megoldása, ami elüt a mostani X3-tól. Ezek egyike az összefüggő kék keretbe foglalt, teljesen zárt „hűtőrács”, ami eredetileg a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a BMW i Vision Dynamics tanulmányautón. A zárt orrésznek gyakorlati előnye is van, ugyanis ezzel sikerült jelentősen csökkenteni az autó légellenállását. Forrás:
  • BMW sajtóanyag