Együttműködhet a Toyota és a Suzuki

Frissítve:
2018-11-02, 16:27

Együttműködési tárgyalások megkezdéséről állapodott meg hétfőn a két japán autógyártó, a Toyota és a Suzuki

Bár a Suzuki korántsem akkora méretű, mint a Toyota, de a kisautók piacán jobb pozíciókkal rendelkezik, mint nagyobb társa.

Az együttműködés több területet érintene, mint az önvezető rendszerek, aktív biztonsági- és kommunikációs rendszerek fejlesztése.

Emellett a gyártás minél inkább gazdaságossá és könnyebbé tételének érdekében igyekeznek szabványokat meghatározni, hogy kompatibilisebb alkatrészek kerülhessenek az autókba.

A Suzukinak korábban már volt egy kísérlete más autógyárral való együttműködésre, 2009 decemberében a Volkswagen-csoport közel 20%-os részesedést vásárolt a Suzukiban 2,5 milliárd dollárért.

A közös munka viszont már nem alakult olyan jól, ugyanis a Volkswagen nagyobb beleszólást akart a Suzuki ügyeibe, a Suzuki viszont nem kapott azonnal hasznosítható technológiát cserébe, úgyhogy 4 év után meg is szakadt ez a kooperáció.

Toyota Suzuki együttműködés

Toyoda Akio és Osamu Suzuki, a két autógyár vezére a sajtótájékoztatón

A mostani együttműködés a Toyota és a Suzuki között pusztán technológiai-mérnöki szinten fog folyni, nem vásárolnak egymás cégében tulajdont, az már a japán versenyhivatal eljárását vonná maga után. Ugyanis miután a Toyota megvette a kisautók piacán a Suzuki konkurenciájának számító Daihatsu-t, ketten együtt a japán kisautók piacának 60%-át lefedik.

Ha minden jól halad, így ezek után az se lesz elképzelhetetlen, hogy a Toyota hibrid hajtása fog megjelenni a Suzuki autóiban, hiszen a utóbbinak a Volkswagen-csoporttól is a hibrid-technológia átvétele lett volna a legfontosabb, hogy minél takarékosabbak legyenek az autóik.

A hírek szerint nem kizárólagosnak szánják az együttműködést, akár más gyártók is csatlakozhatnak hozzájuk.

Hogy a Toyota és a Suzuki ilyenformán szövetségre lép egyáltalán nem meglepő, főleg annak tükrében, hogy egy másik nagy japán autógyár, a Mitsubishi elvesztette a függetlenségét, és a Renault-Nissan csoport tagja lett.

 

Forrás:

Kapcsolódó írások

A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Új Corolla ütközik a régivel. Túlélted volna?
2017. május 19.
Az autók biztonságtechnikai szempontból is forradalmi fejlődéseken mentek keresztül. De vajon egy új autóban nagyobb az esély a túlélésre?