Együttműködhet a Toyota és a Suzuki

Frissítve:
2018-11-02, 16:27

Együttműködési tárgyalások megkezdéséről állapodott meg hétfőn a két japán autógyártó, a Toyota és a Suzuki

Bár a Suzuki korántsem akkora méretű, mint a Toyota, de a kisautók piacán jobb pozíciókkal rendelkezik, mint nagyobb társa.

Az együttműködés több területet érintene, mint az önvezető rendszerek, aktív biztonsági- és kommunikációs rendszerek fejlesztése.

Emellett a gyártás minél inkább gazdaságossá és könnyebbé tételének érdekében igyekeznek szabványokat meghatározni, hogy kompatibilisebb alkatrészek kerülhessenek az autókba.

A Suzukinak korábban már volt egy kísérlete más autógyárral való együttműködésre, 2009 decemberében a Volkswagen-csoport közel 20%-os részesedést vásárolt a Suzukiban 2,5 milliárd dollárért.

A közös munka viszont már nem alakult olyan jól, ugyanis a Volkswagen nagyobb beleszólást akart a Suzuki ügyeibe, a Suzuki viszont nem kapott azonnal hasznosítható technológiát cserébe, úgyhogy 4 év után meg is szakadt ez a kooperáció.

Toyota Suzuki együttműködés

Toyoda Akio és Osamu Suzuki, a két autógyár vezére a sajtótájékoztatón

A mostani együttműködés a Toyota és a Suzuki között pusztán technológiai-mérnöki szinten fog folyni, nem vásárolnak egymás cégében tulajdont, az már a japán versenyhivatal eljárását vonná maga után. Ugyanis miután a Toyota megvette a kisautók piacán a Suzuki konkurenciájának számító Daihatsu-t, ketten együtt a japán kisautók piacának 60%-át lefedik.

Ha minden jól halad, így ezek után az se lesz elképzelhetetlen, hogy a Toyota hibrid hajtása fog megjelenni a Suzuki autóiban, hiszen a utóbbinak a Volkswagen-csoporttól is a hibrid-technológia átvétele lett volna a legfontosabb, hogy minél takarékosabbak legyenek az autóik.

A hírek szerint nem kizárólagosnak szánják az együttműködést, akár más gyártók is csatlakozhatnak hozzájuk.

Hogy a Toyota és a Suzuki ilyenformán szövetségre lép egyáltalán nem meglepő, főleg annak tükrében, hogy egy másik nagy japán autógyár, a Mitsubishi elvesztette a függetlenségét, és a Renault-Nissan csoport tagja lett.

 

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak
Toyota Aygo kiadások
2020. január 06.
Persze SUV-re ne nagyon számíts ennyiért, a Dacia és a Lada kínál egyedüli opciót.

További hírek