Elegáns olasz úr 1950-ből: Ferrari 195 Inter a Ghia-tól

Közzétéve:
2018-03-26, 15:01

Egy 1950-es Ferrari 195 Inter bukkant fel a Sotheby’s aukcióján, mégpedig a Carozzeria Ghia által épített 11 ilyen autó egyike!

A Carozzeria Ghia az egyik leghíresebb itáliai autóépítő és javító vállalkozás, amit Giacintio Ghia hozott létre 1915-ben Torinóban. A Carozzeria Ghia & Gariglio nevű cég eredetileg könnyű alumínium karosszériákat gyártott, hírnevüket pedig az 1929-es Mille Miglián induló Alfa 6C 1500-as autójukkal alapozták meg.

Ferrari 195 Inter

A II. világháború utáni években aranykorukat élték az olasz karosszériaépítők, 1950-ben pedig kijött a Ferrari 195 Inter, a 195 S modell túraautó változata, ami remek alapul szolgált ahhoz, hogy Ghia saját járművet építsen rá. A hosszabb tengelytáv és az erősebb motor remek választás volt mindenkinek, aki nem versenyeken akart száguldozni vele.

 Ferrari 195 Inter elölről

Az autó igazi kuriózum, mindössze 11 darab Ghia karosszériájú Ferrari 195 Inter készült, ez a jobbkormányos kupé pedig az egyik legszebb fellelhető példány közülük. Hogy mennyiért kel el végül az aukción, azt előre nehéz megjósolni, de tavaly egy hasonló darabért 1 millió dollárt (körülbelül 258 millió forintot) adott egy lelkes gyűjtő. Furcsa elképzelni, de a karosszéria eredetileg fehér színű volt. Az autó 0113 S alvázra épült, hármas Weber-karburátort és Jaeger műszereket kapott.

Ferrari 195 Inter hátulról

A Ferrari első tulajdonosa 1951-ben a Monzában élő Alfonso Scimé volt, aki az elején és hátulján nagyobb módosításokat végeztetett. Ezek során az autó új sárvédőket, fényszórókat, hűtőrácsot és lökhárítókat kapott, de Scimé még a C-oszlopot is lecseréltette, így a járgány külseje erősen megváltozott az eredeti állapothoz képest.

Ferrari 195 Inter motor

A módosítások célja valószínűleg az volt, hogy tulajdonosa többet kapjon érte, legalábbis erre utal, hogy miután végeztek a munkával, azonnal eladta a kocsit egy milánói autókereskedőnek.

Ferrari 195 Inter lámpa

A történet itt felgyorsul, ugyanis az autóritkaságot 1959-ben Kaliforniába, pontosabban Los Angelesbe szállították, ahonnan azután Illinois-ba, Lawrence Knaack tulajdonába kerül. Ő szintén nem bírta ki módosítások nélkül, ugyanis az autót ezüstszínűre festette át, és l-alakú lökhárítókat szereltetett rá.

Ferrari 195 Inter Jaeger műszerfal

1976-ben újabb tulajdonosváltás következik, ami az autó sorsát illetően kifejezetten jó hír. Az új – szintén Illinois-i – tulajdonos, Paul C. Clovis ugyanis egy ismert versenyző és gyűjtő volt, aki az autó motorját teljes körűen felújíttatta, és majd egy évtizedet töltött azzal, hogy a Ferrari 195 Inter visszanyerje régi dicsőségét. Ekkor lett az autó piros, a belső pedig barna színű.

Ferrari 195 Inter belső

Professzionális munkát végeztek, a jármű 1976-2011 közötti felújítási naplójában nagyon sok számla gyűlt össze, de a munkálatokat fényképekkel és videofelvételekkel is dokumentálták. 2011-ben az autót ismét forgalomba helyezték, majd eladták egy hongkongi Ferrari márkakereskedőnek, aki azóta biztonságos, klimatizált környezetben tárolja, így a mostani aukción tökéletes állapotban vásárolhatja meg egy gazdag veteránautó rajongó.

Forrás:

Kapcsolódó írások

RM Sotheby’s Aukció, Ferrari, oldalnézet
2018. november 06.
Idén is rekordokat dönt a veteránok eladása a londoni aukción
Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2019. február 18.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika