Ikonikus Citroënek a rivaldafényben

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A 2018-as Retromobile fesztiválon két ikonikus Citroën is a színre lép: 70 éves a Kacsa és idén lesz 50 a Méhari, sőt, megkezdődik a felkészülés a márka fennállásnak 100. évfordulója alkalmából.

70 éves a Citroën Kacsa

A 2018-as Retromobile kiállítás február 7-től 11-ig tartja nyitva kapuit, ahol a Citroën pavilonja időutazásra invitálja az érdeklődőket. 1948-ban a Párizsi Autószalonon rántották le ugyanis a leplet a Citroën 2CV-ről, mely meghökkentést keltve ejtett rabul számos érdeklődőt és az első napoktól kezdve érkeztek megrendelések a jövőbe mutató alkotás iránt. André Lefebvre, a Citroën tervezőirodájának vezetője számos leleményes technológiai megoldással látta el a 2CV-t, melyek akkoriban egyedülállóak voltak: elsőkerék-hajtás, lágy rugózású, rugalmas felfüggesztés, kéthengeres, léghűtéses motor stb.

Citroën 2CV 1948-1978

Citroën 2CV 1948-1978

A Citroën 2CV igazi társadalmi jelenséggé vált: a földművelőktől kezdve a papokig, a családapáktól kezdve a diákokig, mindenki által kedvelt autóvá vált és kivételes karriert futott be 42 év alatt, hiszen 1990-ig több mint 5,1 millió példányban kelt el (beleértve a kisteherautókat is). A Citroën „Kacsa” az autózás történetében még ma is ikonnak számít, világszerte számtalan gyűjtőt toboroz maga köré.

Formabontó Citroën Kacsa

Formabontó Citroën Kacsa

Fél évszázada létezik a Citroën Méhari

1968-ban a nagyobb szabadságot követelő generáció számára megalkották a korát megelőző szabadidő autót, a Méharit. A szokatlan kabrió forma szintén meghökkentette a közönséget, viszont az egyszerűségében rejlő szabadságérzet teljesen elkülönítette a hagyományos nyitott tetősök szegmenséből, valahogy úgy, mint a H-furgont a többi áruszállítótól!

 Citroën Méhari a beachen

Citroën Méhari a beachen

A sokoldalú Méhari ideális társ volt a hétvégi kiruccanásokhoz, az ABS műanyagból készült karosszéria rendkívül könnyűvé tette az autót, mindössze 525 kg-ot nyomott. A szabadságot és a gondtalan életformát jelképező Citroën Méhari rövid idő alatt társadalmi jelenséggé vált. Ennek köszönhetően a filmművészetben, többek között a „Csendőr” sorozatban és a világ útjain is nagy karriert futott be. Ebből a modellből közel 20 év alatt, 1987-ig 145 000 példányt gyártottak.

Citroën Méhari kabrió

Citroën Méhari kabrió

Citroën C3 Aircross

Az idei kiállításon természetesen a Citroën C3 Aircross kompakt SUV is tiszteletét teszi, amiről bővebben az Alapjárat tesztjéből tájékozódhatsz. Sőt, a Citroën gyűjtőklubok közreműködésének köszönhetően a márka más ikonikus modelljei is helyet kapnak a standon. Így, a látogató igazi időutazást tehet a 30-as évektől a 70-es évekig!

Kiállított Citroën modellek:

  • Citroën C4F Large – 1931
  • Citroën Traction Avant 11AL kabrió – 1935
  • Citroën Traction Avant 11BL kupé – 1938
  • Citroën 2CV Type A (TPV) – 1939
  • Citroën2 CV Special - 1976
  • Citroën Méhari – 1969
  • Citroën CX 200 Super – 1979
  • Citroën C3 Aircross – 2018

Forrás:

Kapcsolódó írások

Mitsubishi SUV
2019. május 25.
A Mitsubishi 2020-tól teljesen átalakítja szabadidő-autó kínálatát, hogy az sokkal átláthatóbb legyen a jelenleginél
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
2019. április 21.
126 000 fontért, azaz majdhogynem 45 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy ritka Citroën DS21 Chapron kabrió. A korát megelőző csúcstechnológiás modellből kevesebb, mint 1400 példány látott napvilágot
Érkezik a Citroën C3 Aircross
2017. június 13.
A Citroën C3 városi terepjáróként hódítaná tovább a női szíveket. A franciák dizájn terén eddig sem fogták vissza magukat, de mit rejt majd az Aircross?