Ikonikus Citroënek a rivaldafényben

Közzétéve:
2018-02-08, 11:04

A 2018-as Retromobile fesztiválon két ikonikus Citroën is a színre lép: 70 éves a Kacsa és idén lesz 50 a Méhari, sőt, megkezdődik a felkészülés a márka fennállásnak 100. évfordulója alkalmából.

70 éves a Citroën Kacsa

A 2018-as Retromobile kiállítás február 7-től 11-ig tartja nyitva kapuit, ahol a Citroën pavilonja időutazásra invitálja az érdeklődőket. 1948-ban a Párizsi Autószalonon rántották le ugyanis a leplet a Citroën 2CV-ről, mely meghökkentést keltve ejtett rabul számos érdeklődőt és az első napoktól kezdve érkeztek megrendelések a jövőbe mutató alkotás iránt. André Lefebvre, a Citroën tervezőirodájának vezetője számos leleményes technológiai megoldással látta el a 2CV-t, melyek akkoriban egyedülállóak voltak: elsőkerék-hajtás, lágy rugózású, rugalmas felfüggesztés, kéthengeres, léghűtéses motor stb.

Citroën 2CV 1948-1978

Citroën 2CV 1948-1978

 

A Citroën 2CV igazi társadalmi jelenséggé vált: a földművelőktől kezdve a papokig, a családapáktól kezdve a diákokig, mindenki által kedvelt autóvá vált és kivételes karriert futott be 42 év alatt, hiszen 1990-ig több mint 5,1 millió példányban kelt el (beleértve a kisteherautókat is). A Citroën „Kacsa” az autózás történetében még ma is ikonnak számít, világszerte számtalan gyűjtőt toboroz maga köré.

Formabontó Citroën Kacsa

Formabontó Citroën Kacsa

 

Fél évszázada létezik a Citroën Méhari

1968-ban a nagyobb szabadságot követelő generáció számára megalkották a korát megelőző szabadidő autót, a Méharit. A szokatlan kabrió forma szintén meghökkentette a közönséget, viszont az egyszerűségében rejlő szabadságérzet teljesen elkülönítette a hagyományos nyitott tetősök szegmenséből, valahogy úgy, mint a H-furgont a többi áruszállítótól!

 Citroën Méhari a beachen

Citroën Méhari a beachen

 

A sokoldalú Méhari ideális társ volt a hétvégi kiruccanásokhoz, az ABS műanyagból készült karosszéria rendkívül könnyűvé tette az autót, mindössze 525 kg-ot nyomott. A szabadságot és a gondtalan életformát jelképező Citroën Méhari rövid idő alatt társadalmi jelenséggé vált. Ennek köszönhetően a filmművészetben, többek között a „Csendőr” sorozatban és a világ útjain is nagy karriert futott be. Ebből a modellből közel 20 év alatt, 1987-ig 145 000 példányt gyártottak.

Citroën Méhari kabrió

Citroën Méhari kabrió

 

Citroën C3 Aircross

Az idei kiállításon természetesen a Citroën C3 Aircross kompakt SUV is tiszteletét teszi, amiről bővebben az Alapjárat tesztjéből tájékozódhatsz. Sőt, a Citroën gyűjtőklubok közreműködésének köszönhetően a márka más ikonikus modelljei is helyet kapnak a standon. Így, a látogató igazi időutazást tehet a 30-as évektől a 70-es évekig!

 

 

 

 

 

 

Kiállított Citroën modellek:

  • Citroën C4F Large – 1931
  • Citroën Traction Avant 11AL kabrió – 1935
  • Citroën Traction Avant 11BL kupé – 1938
  • Citroën 2CV Type A (TPV) – 1939
  • Citroën2 CV Special - 1976
  • Citroën Méhari – 1969
  • Citroën CX 200 Super – 1979
  • Citroën C3 Aircross – 2018

Forrás:

További autós hírek

Egy életveszélyes előzés végén ütközött érintőlegesen egy eddig ismeretlen jármű egy Seattal Egyházasrádóc közelében, pénteken hajnalban – írja a 112…

A parkolásvizsgálat 2020. január 23. és február 6. között zajlik, összesen két napig 6 órától 20 óráig.  Kőbányán, a Kőér…

Az utóbbi napok ködös időjárása nem kicsit nehezítette meg a közlekedést. Városon kívül még durvább volt a helyzet. Kaptunk ma…

Egy hét múlva, január 31-én érvényességüket vesztik a korábban vásárolt éves autópálya-matricák. Január 31-én 2,5 millió éves autópálya-matrica jár le,…

A Tamási és Szakály között történt balesetben súlyosan megsérült annak a teherautónak vezetője, aki a 65-ös főúton hajtott egy lakatlan…

Kapcsolódó írások

1961 Renault Alpine A110, kék, elölnézet, oldalra döntve, jobbra, menet közben
2019. december 08.
Íme 5 darab francia autó, melyek feledhetetlenné tették gyártóik nevét
1964 Citroen 2 CV 4x4 Sahara, baba kék, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 13.
A Citroën Kacsa a valaha volt legismertebb autók egyike. A több mint 40 éven át szerelt szériának számtalan változata jelent meg, köztük a mára már kevéssé ismert terepjáró „Sahara” kivitel is szerepelt a palettán
2019. április 21.
126 000 fontért, azaz majdhogynem 45 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy ritka Citroën DS21 Chapron kabrió. A korát megelőző csúcstechnológiás modellből kevesebb, mint 1400 példány látott napvilágot
Citroen SM
2019. október 17.
A Citroen SM volt hosszú idő után a franciák első teljesítményorientált sportautója, fejlesztésében még a Maserati is közreműködött!