Ikonikus Citroënek a rivaldafényben

Közzétéve:
2018-02-08, 11:04

A 2018-as Retromobile fesztiválon két ikonikus Citroën is a színre lép: 70 éves a Kacsa és idén lesz 50 a Méhari, sőt, megkezdődik a felkészülés a márka fennállásnak 100. évfordulója alkalmából.

70 éves a Citroën Kacsa

A 2018-as Retromobile kiállítás február 7-től 11-ig tartja nyitva kapuit, ahol a Citroën pavilonja időutazásra invitálja az érdeklődőket. 1948-ban a Párizsi Autószalonon rántották le ugyanis a leplet a Citroën 2CV-ről, mely meghökkentést keltve ejtett rabul számos érdeklődőt és az első napoktól kezdve érkeztek megrendelések a jövőbe mutató alkotás iránt. André Lefebvre, a Citroën tervezőirodájának vezetője számos leleményes technológiai megoldással látta el a 2CV-t, melyek akkoriban egyedülállóak voltak: elsőkerék-hajtás, lágy rugózású, rugalmas felfüggesztés, kéthengeres, léghűtéses motor stb.

Citroën 2CV 1948-1978

Citroën 2CV 1948-1978

A Citroën 2CV igazi társadalmi jelenséggé vált: a földművelőktől kezdve a papokig, a családapáktól kezdve a diákokig, mindenki által kedvelt autóvá vált és kivételes karriert futott be 42 év alatt, hiszen 1990-ig több mint 5,1 millió példányban kelt el (beleértve a kisteherautókat is). A Citroën „Kacsa” az autózás történetében még ma is ikonnak számít, világszerte számtalan gyűjtőt toboroz maga köré.

Formabontó Citroën Kacsa

Formabontó Citroën Kacsa

Fél évszázada létezik a Citroën Méhari

1968-ban a nagyobb szabadságot követelő generáció számára megalkották a korát megelőző szabadidő autót, a Méharit. A szokatlan kabrió forma szintén meghökkentette a közönséget, viszont az egyszerűségében rejlő szabadságérzet teljesen elkülönítette a hagyományos nyitott tetősök szegmenséből, valahogy úgy, mint a H-furgont a többi áruszállítótól!

 Citroën Méhari a beachen

Citroën Méhari a beachen

A sokoldalú Méhari ideális társ volt a hétvégi kiruccanásokhoz, az ABS műanyagból készült karosszéria rendkívül könnyűvé tette az autót, mindössze 525 kg-ot nyomott. A szabadságot és a gondtalan életformát jelképező Citroën Méhari rövid idő alatt társadalmi jelenséggé vált. Ennek köszönhetően a filmművészetben, többek között a „Csendőr” sorozatban és a világ útjain is nagy karriert futott be. Ebből a modellből közel 20 év alatt, 1987-ig 145 000 példányt gyártottak.

Citroën Méhari kabrió

Citroën Méhari kabrió

Citroën C3 Aircross

Az idei kiállításon természetesen a Citroën C3 Aircross kompakt SUV is tiszteletét teszi, amiről bővebben az Alapjárat tesztjéből tájékozódhatsz. Sőt, a Citroën gyűjtőklubok közreműködésének köszönhetően a márka más ikonikus modelljei is helyet kapnak a standon. Így, a látogató igazi időutazást tehet a 30-as évektől a 70-es évekig!

Kiállított Citroën modellek:

  • Citroën C4F Large – 1931
  • Citroën Traction Avant 11AL kabrió – 1935
  • Citroën Traction Avant 11BL kupé – 1938
  • Citroën 2CV Type A (TPV) – 1939
  • Citroën2 CV Special - 1976
  • Citroën Méhari – 1969
  • Citroën CX 200 Super – 1979
  • Citroën C3 Aircross – 2018

Forrás:

Kapcsolódó írások

Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Érkezik a Citroën C3 Aircross
2018. november 02.
A Citroën C3 városi terepjáróként hódítaná tovább a női szíveket. A franciák dizájn terén eddig sem fogták vissza magukat, de mit rejt majd az Aircross?
Picasso helyett Aircross
2017. október 25.
A C3 Aircross a trendi és divatos szabadidő-autók szegmensében találta magát hirtelen. Airbump nincs, de nem kell aggódni, színes kiegészítőkből így sincs hiány.
Elszabadult a kisgömböc: Citroën C3 Aircross - Teszt
2017. november 24.
A C3 Aircross története 2017-ben indult, amikor a Citroën tovább folytatta SUV offenzíváját a nemzetközi piacon: jó hír, hogy az újgenerációs kompakt kisautó tekintélyes utastérrel rendelkezik