2018. január 24. | 12:05

Az olasz gyártó nem tervez sem önvezető, sem pedig teljesen elektromos sportautóval előállni a közeljövőben.

A Lamborghini a színtiszta élvezetről szól. Ezen elvet követve a gyártó úgy nyilatkozik, hogy számukra a vezetési élmény tökéletesítése épp annyira meghatározó feltétel, mint a bődületes teljesítmény. Egyértelmű tehát, hogy az önvezető funkció egy Lamborghinitől éppen csak elvenne és nem hozzá adna a vezetési élményhez.

A Motorauthority interjút készített a Detroiti Autószalonon Maurizio Reggianival a Lamborghini kutatási és fejlesztési vezetőjével, ahol az éppen bemutatott vadiúj SUV-ról, az Urusról, illetve az Aventador utódjának kihívásairól is esett néhány szó. Az Aventador említésénél Reggiani határozottan nyilatkozott, miszerint a szuperautó kategóriába jelenleg szerinte nem fér bele a teljesen elektromos hajtás, hiszen nem képes elegendő teljesítményt produkálni.
Na de mi a helyzet az Urus-szal?

A frissen bemutatott SUV esetében már egy kicsit enyhébb volt a hibrid vagy elektromos hajtáshoz való hozzáállás. A vezető elmondása szerint, egy terepjáró esetében már egészen más dimenziókkal kell gondolkodni. Mivel a Lamborghini egyetlen SUV-járól van szó, az Urusnak tudnia kell felmenni egy hegy tetejére, majd ugyanolyan könnyedséggel visszaállni a közúti forgalomba. Ehhez vitathatatlanul nagy segítség a hibrid rendszer beiktatása.

Üzleti szempontból deficites döntés lenne, egy specifikus terepjáró fejlesztése, hiszen az egy szem SUV-modelljéről beszélünk a Lamborghininek, aminek ugye minden terepjárós igényt ki kell elégítenie egy kalap alatt. A várhatóan 2018 szeptemberében érkező Urus plug-in hibrid hajtása Maurizio elmondása szerint nagyjából két évig marad érintetlen, utána pedig további fejlesztés alá kerül a rendszer.

Reggiani válaszai nem zárják ki egyértelműen az elektromos járművek későbbi eljövetelét. Valójában a Lamborghini már vizsgálta a lehetőséget. Úgy tűnik azonban, hogy a fejlesztő részleg véleménye szerint, a teljesen elektromos technológia nem elég érett még ahhoz, hogy hiányérzet nélkül váltsa le az eddig megszokott (és elvárt) belsőégésű motoroktól származó teljesítményt. Amennyiben valaki előáll egy valóban hiperteljesítményű akkumulátorral, ami képes több száz kilométeren át hozni azt, amit a Lamborghini tulajok már megszoktak, nyitott lesz az újításra a gyártó.

Az önvezető funkciók azonban teljesen kizártnak tűnnek és teljes joggal ódzkodik tőle a fejlesztési vezető. A Lamborghini mindig is nagyon büszke volt rá, hogy autóik a tiszta gyönyört nyújtják a volán mögött, legyen szó a SUV-ról vagy bármelyik csúcskategóriás sport modellről. Reggiani a következőképp nyilatkozott:

„Ha kifizetsz egy szupersport autót, hogy jól szórakozz benne, az autót akarod vezetni és nem egy robotot.”

 

Szó esett róla, hogy a SUV-ban ugyan már engedélyezve van egy 2-es szintű önvezetési funkció, de ez valójában csak támogatja a sofőrt és nem kiveszi a kezéből a vezetést. Esélytelennek tűnik, hogy bármikor teljesen önvezető autókat fognak gyártani az olasz vállalatnál. A mini interjúból kiderült, hogy a Lamborghini nem elzárkózik az elektromos technológiától, nem presztízskérdés lett fabrikálva a témából, csak egyelőre még nem elég a tudás és a teljesítmény, hogy a Lamborghini bevezesse a saját háztáján is.

Forrás: