Most látszik csak igazán, hogy melyik gyártó a kétségtelen nyertese a dízelbotránynak, valamint az elektromos hibridek európai előretörésének!

Már a csapból is az folyik, hogy az európai vásárlók közül mind többen fordulnak el korábbi nagy kedvenceiktől, a dízelüzemű autóktól, de az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb jelentése egészen megdöbbentően számszerűsíti is a pálfordulást. Eszerint 2018 első negyedévében 17 százalékkal kevesebb dízeles kocsit vásároltak, mint egy évvel korábban, miközben 47 százalékkal nőtt a részben vagy teljesen elektromos járművek értékesítése. Ez utóbbiak közé tartoznak a hálózatról tölthető hibrid elektromos (plug-in hibrid), az akkumulátoros és a nagyon ritka hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók, de természetesen a hibrid elektromos (benzines és elektromos motor kombinációja) kocsikból fogy a legtöbb. Ez a trend pedig egészen elképesztő sikert jelent a Toyota számára, hiszen a japánok már évekkel ezelőtt levették a dízeleket a Lexus kínálatából, nemrég pedig a Toyotákból is száműzték a technológiát. Olyannyira, hogy a JATO friss tanulmánya szerint a Toyota portfóliójában már 39 százalék a hibrid elektromos autók aránya, míg a Lexus esetében 94 százalékos ugyanez. Pedig pár éve még a dízel volt a nyerő, ezzel lehetett a céges és a flottavásárlásoknál nagyot kaszálni, de a döntés úgy tűnik, végül helyesnek bizonyult. Hiszen jelenleg Európa 10 legnépszerűbb hibrid elektromos autójából hét Toyota vagy Lexus, ami nem kis dolog, hiszen már 21 gyártó 89 elektromos vagy hibrid autójából választhatnak a vásárlók.  A Toyota hegemóniája persze nem véletlen, a cég 20 éve fejleszti a hibrid technológiát, amivel városi körülmények akár 50-70 százalékban tisztán elektromos üzemmódban, károsanyag-kibocsátás és fogyasztás nélkül lehet közlekedni.       Európa legnagyobb darabszámban eladott hibrid autója 2018 első három hónapjában a Toyota Yaris volt, de bekerült a TOP10-be a crossover Toyota C-HR, a Toyota Auris, a szintén crossover Toyota RAV4 és a Toyota Prius, míg a cég prémium vonalát a Lexus NX és a Lexus CT képviseli. Magyarországon sem más a helyzet: a JATO első negyedéves magyarországi elemzése még nem jött ki, de 2017-ben itt is hét Toyota és Lexus modell került be a legnépszerűbb hibridek közé.  Érdekes ugyanakkor, hogy idehaza kicsit más a két márka aránya, itt négy Toyota és három Lexus szerepel az élbolyban. Első helyen a Toyota RAV4 végzett, amit a Toyota C-HR, a Toyota Auris és a Toyota Yaris, majd pedig a Lexus NX és Lexus RX prémium crossover követett, tizedikként pedig a Lexus IS luxus szedán zárt. Forrás:
  • Toyota sajtóközlemény