Sugar Daddy és Sugar Baby kirándulni mennek - Mercedes-Maybach

Közzétéve:
2018-09-11, 10:41

Extrém körülmények a Mercedes-Maybach fedélzetén

Megfigyelhetted már, hogy egyes mesék, gyermekdalok kiskorodban szívet melengetőek, de felnőttkorodban, ha újraértelmezed őket, elég elborzasztó a tartalmuk. Gondolj például a Hófehérkére. Egy önbizalom hiányos pszichopata királynő a tükör javaslatára meg akar öletni egy nála fiatalabb és szebb lányt. A napokban eszembe jutott egy altató, melyet még a nagyszüleim mondogattak, ha nem tudtam elaludni, s átgondolva új értelmet nyert az „Egyszer egy hétpettyes katicabogárka”. Persze kisgyerekként szórakoztató és kedves kis dalnak tűnt, ám ma már inkább az jut eszembe róla, hogy egy sugar baby neki lát felfedezi a világot, hogy megtalálja a számára megfelelő sugar daddy-t – vagy csak az én gyógyszerem gurult, nem tudom.

Mi is az a sugar daddy - sugar baby?

Nyugati országokban manapság nagyon elterjedt és népszerű jelenség. A lényege, hogy egy koros öregúr (sugar daddy) nem tud mit kezdeni temérdek pénzével, így lényegében „megvásárol” magának egy fiatal, csinos, jóképű lányt vagy fiút (sugar boy vagy girl), aki a pénzért, ajándékokért, utazásokért cserébe a párja / szeretője lesz. „Apuci” az átlagember számára elképzelhetetlen mennyiségű pénzt költ hobbijára, bár havi pár ezer euró neki csak játékpénz.

A daddy-kategóriás bácsiknak számos játékszer ékesíti repertoárjukat villáikon és nyaralóikon kívül. Nekik bejött az élet, magukénak tudhatnak értékes festményeket, borászatokat, magángépeket, yachtokat, akár autógyűjteményeket is. Hiába a fény és a csillogás, ha nincs birtokukban a legújabb és legmenőbb csillag, a Mercedes-Maybach Ultimate Luxury.

A Maybach- és Mercedes-Maybachról röviden

Wilhelm Maybach korának egyik legelismertebb autótervezője volt. Évekig dolgozott Gottlieb Daimlerrel, bár közös karrierjük véget ért, mivel Wilhelm úgy érezte, nem tud kiszakadni Daimler árnyékából. Végül 1909-ben Zeppelin gróf együttműködésével megalapította a Luftfahrzeug-Motorbau vállalatot, és léghajómotorokat kezdett gyártani.

Maybach Zeppelin

A Maybach első nagy dobása, a ’30-as Zeppelin

Később Maybach néven áttért a személyautók termelésére, melynek csúcsa az 1930-ban bemutatott Maybach Zeppelin DS7 és DS8 volt. A típus igen népszerűvé vált fejedelmi körökben, még Horthynak is volt belőle egy. A ’60-as évekre a cég már anyagi nehézségekkel küszködött, így a Mercedes átvette a tulajdonjogot.

2013-ra olyan mértékben megcsappant a Maybach luxusautók iránti kereslet, hogy a Mercedes megszűntette, mint önálló vállalatot, de mégsem tűnt el az autózás színpadáról. A Daimler AG kifejlesztett egy, még az S-osztálynál is kényelmesebb és drágább modellt, s ezeket látják el Maybach emblémával. Tehát mondhatjuk, hogy családon belül a Smart a felelős a közép-, a Mercedes a felső-, míg a Maybach a legfelsőbb luxuskategóriáért.

A háborúk előtti időket idéző formaterv hatalmas sikernek örvendett a Pekingi Autószalonon. Eddig csak találgatni lehetett, de mára biztos információkat adott ki a gyártó a majdnem hatméteres „csöppségről”. Külseje elsőre meghökkentő, hisz besorolása szerint SUV, a kasztnija viszont egy szedáné. Láthattál már ehhez hasonló konstrukciót a Rolls-Royce Cullinan esetében.

Az Ultimate Luxury jellemzői

Az 5,26 méter hosszú bestia teljesen elektromos. Négy villanymotor hajtja, teljesítménye a 740 lóerőt is elérheti. A 80 kWh-os akkucsomag hatótávja 500km, bár ez még nem megerősített információ. A belső megjelenéséről viszont már jóval többet tudni.

Mercedes-Maybach tanulmányautó

Az országúti behemót akár 500 km-t is megtehet egy töltéssel

A jószág vad megjelenése ellenére szelídíthető. Tekintélyt parancsoló mérete, 24 colos keréktárcsái és dinamikus vonalai ellenére utastere nyugalmat és gazdagságot sugároz. Egyben hasonlít egy guruló palotára és egy privát űrsiklóra. Hátsó ablaka osztott, mely elég funkciótlan, de sokat dob a megjelenésen.

Mercedes-Maybach műszerfal

A műszerfala a repülés érzetét kelti

Műszerfala nagyban hasonlít a mai Mercikére, őt is felszerelték a két 10,25 hüvelykes MBUX infotainment rendszerrel. A bőr- és faberakásban pompázó belteret még egyedibbé teszi a fém felületek rose gold színe, míg a főkonzol az ’50-es évek autóinak érzetét keltheti – a pilótafülkére emlékeztető gombok és azok elhelyezése miatt. Ezen kocsik talán legjobb példája az 1962-ben bemutatott Studebaker Avanti.

Mercedes-Maybach beltér

Királyi kényelem várja a hátsó utasokat.

A hátsó üléssor még káprázatosabb, a négyszemélyes limuzin hátsó két ülését trónját egy termetes konzol választja el. Ennek egyetlen funkciója van: teát lehet benne készíteni s melegíteni. Nos, ez egy „elengedhetetlen” funkciónak tűnik egy autó esetében, bár elegánsnak roppant elegáns. Végül is nem sokan mondhatják el, hogy a kocsijuk hátsó ülésén teát főznek, miközben az üvegtetőn át csodálják a csillagokat. Nekem személy szerint már kicsit sok, de egy perzsa hercegnek talán pont, hogy tetszésére lesz a temérdek rose gold berakás. Az első ülések támlái akár tükörnek is használhatóak a fényesre csiszolt fémberakás miatt. A hatalmas lábtér nem is kérdés, ahogy az sem, hogy a Maybach-okra jellemző, a hátsó ülések alól nyíló lábtámla is az alapfelszereltség része.

Több faanyag választható, köztük a mahagóni. Ha a Maybach ténylegesen is lépést akar tartani a mai vezető szuper-luxus gyártókkal, kénytelen lesz engedni, hogy megrendelői teljes mértékben személyre szabhassák a kocsi színvilágát. Jó példa erre a Rolls-Royce, hogy már magában a karosszéria színe 44 ezer kombinációban választható, s ha valakinek egyik sem tetszik, tudnak újat keverni.

Az autózás hajnalán divat volt virággal díszíteni az utasteret, a Maybach most feléleszti ezt a régi hagyományt. A hátsó konzolon elhelyezett virágtartóba tehetsz akár egy szál orchideát, s mégsem tűnik táj idegennek. Már a Volskwagen is próbálkozott hasonló vizuális effekttel az első szériás New Beetle esetén, mégsem volt előnyös. Igaz, egy élő/vágott növény minden esetben jobban néz ki, mint egy műanyag, amit csak felraknak a műszerfalra.

Jelenleg úgy tűnik, hogy nem kerül sorozatgyártásba, bár biztosan lenne bőven megrendelő. Ha az Ultimate Luxury nem is fogja az utakat róni, egy Maybach SUV érkezésére mindenképpen lehet számítani. Akárhogy is alakul, ha mégis gyártásra kerülne a sor, kihagyhatatlan eleme lenne a dollár milliárdosok gyűjteményének.

Források:

Kapcsolódó írások

Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
Mercedes SLR McLaren
2019. május 19.
626 lóerő, 780 Nm, 330 km/h feletti végsebesség. Ezekkel az értékekkel az SLR McLaren méltán vált a 2000-es évek egyik csúcsragadozójává!
A Mercedesek Mercedese – A Maybach történelme
2018. március 14.
A Maybach több, mint egy évszázados múlttal rendelkezik, a patinás német gyártót 1997-ben támasztották fel újra, hogy Rolls-Royce-okkal vegye fel a kesztyűt!
Új korszak érkezik a következő S-osztállyal
2018. július 08.
Az aktuális S-osztály 2013 óta képviseli a stuttgarti márka csúcsát a luxuskategóriában. A konkurencia erősödik, így a Mercedes sem állhat le a fejlesztéssel!