2021. december 16. | 17:26

Mivel számoljon egy se nem túl régi, se nem túl fiatal Mercedes gazdája, mielőtt meghirdeti az autót, hogy átüljön egy dízelbe?

„Szia! 

Érdekelne a véleményed azzal kapcsolatban, hogy van a tulajdonomban egy 2001-es évjáratú Mercedes CLK200 Kompressor (C208) és el szeretném adni, mert szeretnék helyette egy CLK270 CDI-t. Viszont nem tudom, hogyan árazzam be a meglévő autómat, amelyben 350 000 kilométer van. Tény, hogy ez nem kevés, viszont körülbelül 10 ezer kilométerrel ezelőtt kapott új vezérlést, (szelepvezérléssel együtt) illetve új hengerfejtömítést, féktárcsákat, fékbetéteket, (előre Zimmermannt, hátra Textart), új első lengéscsillapítókat és spirálrugókat, új üzemanyagszűrőt és szivattyút, ja meg kormányszög-jeladót is. 

Új téli gumikkal adnám el, eredeti Mercedes-felnikkel. A középső hangtompító kipufogódob is cserélve lett, katalizátor van alatta. Ami negatívan hat az árra, hogy volt törve a bal oldala, ahol az ajtó cserére szorult visszapillantóval együtt, illetve a vezető ülés szövete egy pontban kiszakadt. Érdekelne a véleményed, tapasztalatod a választásomról is. Hogy értékeled a CLK270 CDI-ket? 

Válaszodat előre is köszönöm!
Tisztelettel: Zoltán”

Kedves Zoltán!

Személyesen is nagy rajongója vagyok a Mercedeseknek, melyek közül is a kupék állnak legközelebb ízlésvilágomhoz, de tudnod kell, hogy a 2001-ben gyártott CLK-széria nem lett az autógyártás csúcsa a közismert korróziós problémái okán. A kínálat a néhány százezer forintos, tyúkól mellett fotózott libakergetőktől akár 2-3 millió forintig is elmegy, de a drágább példányok értékesítése általában csak próbálkozás, mert a típus fiatal autónak már túl öreg, klasszikusnak pedig még túl fiatal.

Egy átlagosan jó állapotú C208-at egymillió forint körül hirdetnék meg, átlagon felüli kondíciókkal pedig talán megpróbálkoznék a másfél milliós irányárral is. A kilométerszám egy rétegautó esetében nem számít annyira, sokkal fontosabb, hogy az elmúlt húsz évben mennyire volt kegyes hozzá a sors.

A lecserélt alkatrészek listája bizalmat ébreszt a vásárlójelöltekben, ugyanakkor érdemes figyelembe venni, hogy az autó értékét önmagában nem növeli a megfelelő működés és a kicserélt alkatrészek ára, legfeljebb csak gyorsítja az eladást. A bal oldali sérülés ebben a korban már nem fog érdekelni senkit, feltéve, ha szépen és szakszerűen javították, valamint nem sérültek az oszlopok és a javítások helyén nem kezdett el még jobban rohadni. A vezetőülés szövetét mindenképpen meg kell javítani meghirdetés előtt: szakadt kárpittal a legtöbben egyszerűen nem veszik majd meg az autót.

A CLK270 öthengeres dízelmotorja több barátom autójában évek óta ketyeg hibátlanul és én is többször elgondolkodtam már egy jobb állapotú példány megvásárlásán, természetesen automataváltóval. A nagyobb rizikó ellenére is úgy gondolom, hogy egy utazókupé-Mercedesben nem illik gépészkedni a manuális váltóval.

Jó az irány, sok sikert a vásárláshoz!

Marci