2021. szeptember 17. | 13:57

Tartalmi változtatás nélkül közöljük az olvasóink által leírt beszámolókat.

Szerdán megírtam, hogy Németországban megdőlt egy hihetetlen rekord, miután 20 fiatal lány bepréselődött egy Trabant 601-es utasterébe és csomagterébe. A cikket természetesen a Facebook-oldalunkon is megosztottuk, a bejegyzés alatti kommentszekcióban aztán jó pár emlékezetes Trabis sztorit felemlegettek a kedves Olvasók, most ezekből szemezgettem.

Nándor a következőt írta:

„Ha 20-an nem is, de van valami halvány emlékem, hogy 1996-ban, a szalagavató estéjén nyolcan (plusz két gitár) mentünk egy Trabival egyik buliból a másikba...”

 

Jöjjön Peti sztorija:

„Az első autóm egy 601-es volt (UZ 63-84), persze friss jogsival vezettem. Kiszállásra mentünk a Földmérő és Talajvizsgáló Vállalattól a kolléganőmmel (rossz az, aki rosszra gondol, öreg volt hozzám). Toltam a Trabinak, mint süket a csengőt! Az M7-es autópálya 37-es km kőnél elszállt a duggattyú, előtte leigáztam egy ikerlámpás, kalapos ezeröcsit. 1987 októberében 25 ezer jó magyar forintot buktam emiatt.”

Richárd egyszer alaposan megtáncoltatta az ikonikus verdát:

„Kezdő jogsival ilyen 60-70 km/óra környékén satufék... Máig nem értem, hogy tudtam megfogni, és nem borultam fel. De az biztos, hogy vad táncot járt. De a jobb oldalról is előszeretettel vezettem, ha már felkapcsoltam negyedikbe.”

Gergely sem tartotta magában a Trabihoz köthető emléket:

„'87-et írunk. Nagyszüleimmel gyakorta jártunk Zanatról Vasszécsenybe leróni a felmenők előtt a tiszteletet. Vép és Tanakajd között a Kozár-Borzó patak fölött egy hanyagul megépített kis híd vezetett át, ami inkább egy ugrató benyomását keltette - ez egyébként a mai napig nem változott. Testvéremmel a Knight Rider sorozaton nőttünk fel, ezért a kajdi úton ugratásra unszoltuk a papát, aki a zöld Trabant kombi 601-est 60-ról egészen 80-ig gyorsította, ami a bukkanón – ha csak centiméterekkel is az útról elemelkedve – megengedte nekünk, hogy 6 és 7 évesen egy pillanatra mi is Michael Knight-ok legyünk.”

Ferenc arról mesélt, hogyan szívatta meg kedves barátját:

„Horgásztúrára indulva megállt a Trabika! Kiderült, hogy tartalék állapotba kellett volna állítani a csapot. De mivel az akksi is gyengécske volt, nem volt hajlandó elindulni. Jó erőben lévő barátom jelezte, hogy ő majd betolja! El is tologatta majd egy kilométert, de a büdös dög nem akart életre kelni. Hát persze, hogy nem indult, nem kapcsoltam gyújtásra a szerencsétlent! Barátomnak csak egy héttel később meséltem el a dolgot.”

Most pedig adjuk át a szót Imrének:

„Fogászatra akartam menni a Trabival a közeli városba, de a kanyarban megcsúszott és nekicsapódott egy V alakú akácfának, majd megállt a jobb oldalán. Még járt a motor, miközben a jobb egyben nézelődtem. Leállítottam a motort, majd a fejem felett lévő bal ajtón kimásztam, talpra löktem az autót, aztán kis idő múlva, mikor az akkumulátor észhez tért, elindultam vele haza.”

Tibornak is voltak izgalmas pillanatai a volán mögött:

„Hosszan lehetne sorolni a sztorikat, de pl. volt olyan, hogy az utcákat járva, menet közben a gyújtást levéve, majd a gázpedált nyomkodva (a gyújtás ráadásával) durrogtattam. Ballagásra menet pedig az ültetett Trabi kipufogója leszakadt a vasúti átjáróban. Ünnepi ruhában nekiálltam leszedni a sérült alkatrészt, és azt magam mellé téve, büdösen érkeztem meg az ünnepi helyszínre. De arra is emlékszem, hogy a Trabi megvétele utáni első utamon megelőztem egy Subaru Imprezát.”

Sándor a szorult helyzetben is gyorsan feltalálta magát:

„Egy karácsonyi vásár során olyan szorosan mellém álltak mindkét oldalról a parkolóban, hogy egyszerűen nem tudtam beszállni. Ezért megemeltem a Trabim hátulját és egyszerűen kihúztam a két kocsi közül. Gyorsan beszálltam, és már ott sem voltam.”

József is közeli barátságot ápolt az NDK-ból származó technikával:

„A '90-es évek közepén meg simán lehetett vele csajozni! Jóbarátom volt az öninditó. Ahogy mondani szokták, ön indítja! :) Anyukám próbált megtanulni vezetni rajta, de menet közben leesett a karbi, az autó alatt megtaláltuk. Anyukámnak ott elege is lett a Trabant vezetéséből. Rengeteg sztori volt a Trabival. Volt, hogy az osztályfőnököm férje vontatta haza az autót, mert eltört a féltengely. Iskolában egyszer volt katonai bemutató, a haverokkal és az unokatesómmal a Trabin ülve, illetve azon állva néztük végig a műsort. Este 10-kor még festette unokatesóm a Trabit, másnap délelőtt 10-re várták hatósági műszakira. Voltak élmények, na.”