2021. július 15. | 15:17

A Teorema simán elférne egy sci-fi filmben.

A Pininfarina Teorema nem egy tipikus koncepcióautó, ez már az első pillanatban nyilvánvalóvá válik az ember számára. A virtuális térben megalkotott elektromos autóban nincs kormánykerék, mivel papíron képes az autonóm vezetésre.

A Teorema mindössze 1,4 méter magas, de cserébe 5,4 méterre megnyúlt, vagyis majdnem olyan hosszú, mint a Mercedes-Maybach legújabb S-osztálya. Alapja egy gördeszka-szerű, akkumulátorokkal teli platform, az utastérben öt ülés található 1+2+2 elrendezésben, egyetlen gombnyomásra ezekből ágyak varázsolhatók. Bizonyára feltűnt, hogy az autónak nincsenek ajtói - a bejutás hátulról történik, egy felfelé és előre mozgatható tető segítségével.

Attól függően, hogy milyen üzemmódban van az autó, az ülések mozognak, miközben a Teorema csendben elviszi utasait a kijelölt úti célhoz. Bármelyik irányba ki lehet nézni, de aki akar, az vízszintesbe is helyezheti magát, és szunyókálhat egy jót menet közben. A szórakoztatásról a WayRay nevű cég gondoskodik, és egy head-up display stílusú rendszer, amely „éles és élénk virtuális képeket vetít eddig nem látott színmélységgel” az autó szélvédőjére és oldalablakaira. Néhány ablakot le lehet sötétíteni, arra az esetre, ha az utasok egy kis magánéletre vágynak.

A koncepcióautóról nem közöltek mélyreható műszaki specifikációkat, de azt biztos, hogy a Teorema a Benteler autóipari beszállító által kizárólag a villanyautók számára kifejlesztett gördülő alvázra épül. Az elegáns ülések elkészítésében a Poltrona Frau bútorgyártó segédkezett. Érdekesség, hogy a Continental is részt vett a kutatás-fejlesztési folyamatban, az előugró fizikai kapcsolók ettől a cégtől származnak.

A Pininfarina természetesen nem tervezi a Teorema gyártásba vételét, mivel azt pusztán demonstrációs céllal hozták létre. A vállalat szerint a szokatlan koncepciót az elkövetkező hetekben mutatják be az előre kiválasztott embereknek.