2021. július 17. | 10:10

Nem csak formájában, de technikájában is nagy váltás volt a 2005-ben megjelent, nyolcadik generációs Honda Civic. Formája miatt ufónak becézték és szerették az emberek, viszont az igazi típusrajongók belül összetörtek, mivel elkezdett népautóvá érni. A Type R sportváltozat ugyan még nagyot szólt, állítólag az egy lóerővel gyengébb elődje sokkal nagyobb dobás volt.

A nyolcadik generációs Civic 2005-ben kezdett, mint az első Angliában gyártott Honda. Az összeszerelési minőség kritikán aluli volt, sokaknál leírta magát a recsegő beltér, olajban úszó motortér és folyamatosan vacakoló elektromos rendszer miatt. Nem volt egyszerű ebből kimászni, a Honda súlyos pénzeket fizetett gyártásszervező és ellenőrző cégeknek, mire minden rendbejött.

2008-ra a ráncfelvarrásra minden megoldódott, és az autó jóhíre elkezdett visszaállni. Elkezdtek az emberek újra megbízni az ufó-Civic modellekben, ezzel felpörögtek az eladások, egészen 2011-ig gyártották a szériát. Jelenleg a használtpiacon sokkal drágábban mérik a ráncfelvarrott modelleket, de ez nem véletlen. Ha valaki egy ilyen Civic vásárlásában töri a fejét, mindenképpen javaslom, hogy spórolgasson össze még egy kicsit, és túrjon egy jó kis frissített benzinest. Ha ez az érv esetleg kevés lenne, akkor itt egy videó a típusról, amiben minden állításomat alátámasztom.