2021. május 13. | 13:31

Néhány év múlva forgalomba is állhatnak a villanyos furgonok.

Idén év elején a Volkswagen nyilvánosságra hozta, hogy az Argo AI önvezető rendszerét teszteli az elektromos ID.Buzz furgon prototípusán. A német autógyártó most bejelentette, hogy felkészült a teljesen automatizált vezetésre képes ID.Buzz furgonok gyártására, amelyek 2025-re állhatnak készen a kereskedelmi célú áru- és személyszállításra.

Az Argo a Volkswagen legfőbb partnerének számít az önvezető technológiák területén, a vállalat még 2021-ben megnyit egy új üzemet a németországi Münchenben, ahol a jövőben megjelenő ID.Buzz autonóm változatait tesztelik a szakemberek. Az elektromos furgonok elsősorban a fuvar- és autómegosztó szektorban lesznek érdekeltek a tervek szerint. Az ID.Buzz elvileg képes lesz saját magát vezetni, de van még mit csiszolni az önvezetés negyedik szintjén, ráadásul a furgon sorozatgyártásra kész verziója sem készült még el, szóval a modell világpremierje még odébb van.

Christian Senger, a VW önvezetéssel foglalkozó részlegének vezetője elmondta, hogy az autógyártó a sűrűn lakott városi területekre összpontosítja a kutatás-fejlesztési erőfeszítéseit. Ezeken a helyszíneken Senger elmondása szerint rendkívül bonyolult a navigáció és rengeteg adatot lehet gyűjteni, ráadásul „alapot nyújtanak a mobilitási ajánlatok intenzív használatához”. Bár az autógyártó visszavonta korábbi bejelentését, miszerint az ID.Buzz 2022-ben kerül a márkakereskedésekbe, továbbra is tervezi, hogy valamikor jövőre debütál a jármű.

Az ID.Buzz a várakozások szerint 2023-ban mutatkozik be az amerikai piacon. A kibővített autonóm kutatás olyan kulcsfontosságú technológiák tesztelésére terjed ki, mint a LiDAR (lézer alapú távérzékelés, magyarul lézerradar), a radar és a kamerák, amelyek idővel mindegyike bekerül a vezető nélküli személyautókba. A villanyos furgon a gyártó adatai szerint 5,2 másodperc alatt gyorsol 0-ról 100-ra, a hatótávja pedig 550 kilométer.