2021. április 19. | 12:54

470 lóerővel és Quattro hajtással mutatkozott be a tisztán elektromos Audi A6.

A 2021-es Shanghai Autószalonon mutatták be a tisztán elektromos A6 e-tron tanulmányt, a 0,22-es alaktényezőt kötelezően hozni kellett, így nem szedán kivitelben, hanem az A5, A7 modelleknél már ismert, Sportback karosszériaváltozatban lesz majd kapható.

Az Audi A6 e-tron 22 colos kerekekkel, letisztult formavilággal, oldalsó, tükröket helyettesítő kamerákkal, LED-Mátrix fényszórókkal és a kasztniba simuló kilincsekkel érkezik. A Q5 ráncfelvarrott modelljéhez hasonlóan a hátsó lámpatestek OLED elemekből építkeznek majd. Az autó maga 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,44 méter magas, tehát elmondható, hogy az A7-tel azonos dimenziói lesznek.

A koncepció az Audi és a Porsche közös, Premium Platform Electric padlólemezére épül, melyet később majd a Q6 e-tron és a következő generációs Macan is használni fog 2022-ben. Az elektromotoros tanulmány a tervek szerint 470 lóerőt és 800 Nm-es nyomatékot teljesíthet, kevesebb mint 4 másodperc alatt érve el a 100 km/órát. A Quattro összkerékhajtás mellett légrugós felfüggesztés kap, a 100 kWh-s akkucsomagot a két tengely közé helyezték. 270 kW-os töltés is biztosítva lesz, így akár 10 perc alatt 300 kilométernyi elektromos energiát pumpálhatunk az autóba, a 80% eléréséhez pedig 25 perc is elegendő lehet. A gyártó 700 kilométeres hatótávot ígér - ez már szerinted is elegendő lehet a mindennapi használathoz?