A Highlander negyedik generációja is bemutatkozott.
A most megújuló Toyota Land Cruiser a korábbinál erősebb, 2,8 literes dízelmotort kapott: a 204 lóerős teljesítményt és 500 Nm-es forgatónyomatékót kínáló új erőforrással az autó 3 másodperccel hamarabb, 9,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Az új Land Cruiser 16 870 000 forintról indul Magyarországon, de felszereltségi szinttől függően ennél magasabb is lehet az ára.
A Land Cruiser több évtizedes múltra tekint vissza, a felfrissített terepjáró esetében a Stop&Start technológiának köszönhetően az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,0 l/100 km-re, a CO₂-kibocsátás pedig 192 g/km-re csökken. A megújult multimédia rendszer erősebb szoftverrel és gyorsabb kijelző-reakciókkal, valamint Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással igyekszik az ügyfelek kedvében járni, a biztonságról pedig a második generációs Toyota Safety Sense gondoskodik, amely már a továbbfejlesztett gyalogos- és kerékpáros-felismerő PCS-t, és az intelligens adaptív sebességtartó automatikát is tartalmazza. Az új Land Cruiser különleges, Black Pack kivitelben is elérhető, amely egyedi külső és belső stíluselemekkel teszi azonnal felismerhetővé az autót.
A 2,8 literes dízelblokk legnagyobb teljesítménye 27 lóerővel nőtt, így a motor 204 lóerőt teljesít 3000-3400 1/perc fordulatszámon. A 6 fokozatú automata sebességváltóval felszerelt Land Cruiser végsebessége 175 km/óra.
A Land Cruiser felszereltségében szerepel a 8 colos színes érintőképernyővel kiegészített multimédia és navigációs rendszer, a berendezés a következő funkciókat kínálja: AM/FM/DAB rádió; CD/MP3-lejátszó; Bluetooth mobiltelefon kihangosító és music streaming funkció; a hordozható médialejátszók csatlakoztatását lehetővé tevő USB-aljzat; iPod albumborító megjelenítés lehetősége, Mirrorlink mobiltelefon-kompatibilitás, SMS fogadás/küldés a képernyőn keresztül és a szöveges üzenetek felolvasása.
A Land Cruiser üzemmódválasztó funkciójával a vezető az ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S és SPORT S+ beállítások között választhat. Az új Land Cruiserben független, kettős keresztlengőkaros első és négy lengőkaros hátsó felfüggesztés található.
A jól bevált összkerékhajtásához háromféle nyomatékelosztási rendszer választható. Mindhárom rendszer közös vonása, hogy az első tengely differenciálműve hagyományos, a központi egység pedig egy részlegesen önzáró Torsen (LSD) differenciálmű. A fogyasztók három különböző hátsó differenciálmű – hagyományos, zárható és részlegesen önzáró közül választhatnak. A jármű off-road képességeinek maximális kihasználása érdekében mind az AVS-hez (adaptív futómű), mind pedig az elektronikusan szabályozott hátsó légrugózáshoz különleges terepbeállítás is tartozik.
A második generációs Toyota Safety Sense a következő funkciókat tudja:
- továbbfejlesztett gyalogos- és kerékpáros-felismerő ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS),
- intelligens adaptív sebességtartó automatika (ACC),
- sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA),
- automatikus távolságifény-vezérlés (AHB),
- útjelzőtábla-felismerés (RSA),
- hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM),
- abroncsnyomásra figyelmeztető rendszer (TPSW).
Az új Land Cruiser a következő felszereltségi szintekkel kérhető Magyarországon:
- Prado Family (16 870 000 forinttól)
- Comfort (19 460 000 forinttó)
- Invincible (21 710 000 forinttól)
- Executive (22 305 000 forinttól)
Toyota Highlander
Az új Highlander Hybrid 4966 mm hosszú, 1755 mm magas, tengelytávolsága 2850 mm. A modell negyedik generációs hibrid hajtáslánca akár 125 km/órás tisztán elektromos végsebességet és két tonnás vontatókapacitást kínál.
A 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal rendelkező SUV nyolcféle fényezéssel kapható, köztük az új Holdpor színben is, amely a kétrétegű festési technikának köszönhetően a tiszta fém fényhatását adja vissza. A belső tér óriási a modell a hétüléses családi SUV-któl elvárt sokoldalúságot és tartósságot kínálja. A műszerfal közepén helyezkedik el a 12,3 colos központi multimédiás érintőképernyő, ehhez illeszkedik alulról a széles, szögletes középkonzol.
A csomagtér hétüléses használatban 332 literes, de emellett 27 liternyi egyéb rakodóhely is rendelkezésre áll, azonban a második és a harmadik üléssor teljes lehajtásával a csomagtér akár 1909 literesre is bővíthető. Az utastérben rengeteg tároló és rakodóhely található, az első és a második üléssorban pedig egyaránt van elektromos aljzat, illetve USB- és HDMI csatlakozó.
A Highlander negyedik generációs full hibrid hajtása hatásosan kombinálja a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor, az első és hátsó elektromotorok és a második üléssor alá beépített nikkel-metál-hidrid akkumulátor erejét (a hátsó elektromotor az AWD-i, vagyis az intelligens összkerékhajtás része). A szabadidő-autó tisztán elektromos hajtásmódja akár egészen 125 km/órás tempóig is fennmaradhat.
A rendszer kombinált összteljesítménye 218 lóerő, a Highlander Hybrid mindössze 8,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 180 km/órát. WLTP szabvány szerinti vegyesüzemi átlagfogyasztásának legalacsonyabb értéke 6,6 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 149 g/km. Ezek alapján a Highlander Hybrid büszkélkedhet a legjobb, teljesítményre vetített CO2-emissziós mutatóval az öntöltő hibridek kategóriájában.
A hátsó tengelyre szerelt elektromotor 121 Nm forgatónyomaték leadására képes, az átvihető maximum pedig az 1300 Nm-t is elérheti. Az új Highlander Hybrid alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense legújabb változata, amiről fentebb már bővebben is volt szó.
Az új Highlander a következő felszereltségi szintekkel kérhető Magyarországon:
- Comfort (bruttó 16 700 000 forinttól)
- Prestige (bruttó 18 050 000 forinttól)
- Executive (bruttó 21 150 000 forinttól)
Toyota