248 lóerő, hét ülés és hibrid hajtás a japán SUV negyedik generációjától.
A Toyota legnagyobb SUV modellje, a Highlander 2021 elején jelenik meg először a nyugat-európai márkakereskedésekben. Ezzel az mintegy két évtizedes tengerentúli sikertörténetet követően az öreg kontinensen is teljessé válik a japán gyártó hibrid SUV kínálata.
Ez egy újabb lépés abba az irányba, hogy a márka megerősítse vezető pozícióját a full hibrid szegmensen belül. Egyúttal tovább erősíti a vállalat piaci pozícióját a hibrid SUV kategóriában, hiszen a RAV4 eladások 91, a CH-R 98, a hamarosan piacra kerülő Yaris Cross a hírek szerint 95, míg a Highlander értékesítések 100 százaléka ezzel a hajtáslánccal történik majd.
Méreteit tekintve a Highlander még véletlenül sem nevezhető kis termetűnek. A csaknem 5 méteres hosszúsághoz 1930 milliméteres szélesség és 1755 milliméteres magasság társul. Nem is csoda, hogy az utastérbe a mérnökök egy harmadik üléssort is elhelyeztek, így akár hét személy is utazhat az autóban. Ebben a konfigurációban 332 liternyi csomagtér áll rendelkezésre, ám a hátsó üléssorok lehajtásával a pakolható terület akár 1909 literesre is bővíthető.
A csatahajókat megszégyenítő méretű, 2 tonnás önsúlyú SUV az öreg kontinensre kizárólag a legfejlettebb és leghatékonyabb, negyedik generációs öntöltő full hibrid hajtáslánccal érkezik. A negyedik generációs Highlanderben egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amelyhez két elektromos motort csatlakoztattak (egyet elöl, egyet pedig hátul). A rendszer így 248 lóerős teljesítmény leadására képes, miközben 100 kilométeren 6,6 literes átlagfogyasztással, és 149 gramm/kilométeres CO2-kibocsátási értékkel rendelkezhet.
Felszereltségét tekintve az autó egyértelműen a prémium vonalat célozza, így a 20 colos könnyűfém felnik mellett panorámatető, 11 hangszórós Harman JBL audiorendszer, 12,3 colos Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással kiegészített infotainment érintőképernyő is jár a Highlanderhez. Emellett a Toyota nagy hangsúlyt fektet az utasok és a közlekedés többi résztvevőjének biztonságára, így a Toyota Safety Sense rendszer többek között az új kanyarodási asszisztens funkcióval is bővült.
Eleddig az E-szegmens SUV-modelljeinek esetében az elektromosítás főként a plug-in hibrid technológiára fókuszált, de a PHEV rendszerek minden előnye mellett figyelembe kell venni, hogy ebben a kategóriában a vezetők általában nagyobb távolságokat autóznak és többet hajtanak autópályán. Így a korlátozott elektromos hatótáv számukra problémát jelenthet, azonban az akár 125 kilométer/órás tisztán elektromos utazósebességre is képes öntöltő hibrid hajtáslánc még így is hatékony tud lenni.
A Toyota Highlander Hybrid alapára Magyarországon 16,7 millió forintról indul, ráadásul a hét ülésnek köszönhetően a nagycsaládos autóvásárlási program jelentette támogatás is elérhető hozzá.
Mindent figyelembe véve igen jó esély mutatkozik arra, hogy a Highlander komoly szeletet hasíthat ki az SUV-szegmens képzeletbeli tortájából.