Ennyiről indul Magyarországon az új Toyota Highlander ára

Kóti Gergő újságíró
Közzétéve:
2021-02-16, 16:06

248 lóerő, hét ülés és hibrid hajtás a japán SUV negyedik generációjától.

A Toyota legnagyobb SUV modellje, a Highlander 2021 elején jelenik meg először a nyugat-európai márkakereskedésekben. Ezzel az mintegy két évtizedes tengerentúli sikertörténetet követően az öreg kontinensen is teljessé válik a japán gyártó hibrid SUV kínálata.

Ez egy újabb lépés abba az irányba, hogy a márka megerősítse vezető pozícióját a full hibrid szegmensen belül. Egyúttal tovább erősíti a vállalat piaci pozícióját a hibrid SUV kategóriában, hiszen a RAV4 eladások 91, a CH-R 98, a hamarosan piacra kerülő Yaris Cross a hírek szerint 95, míg a Highlander értékesítések 100 százaléka ezzel a hajtáslánccal történik majd.

Toyota Highlander Hybrid féloldalasan, felülről

Méreteit tekintve a Highlander még véletlenül sem nevezhető kis termetűnek. A csaknem 5 méteres hosszúsághoz 1930 milliméteres szélesség és 1755 milliméteres magasság társul. Nem is csoda, hogy az utastérbe a mérnökök egy harmadik üléssort is elhelyeztek, így akár hét személy is utazhat az autóban. Ebben a konfigurációban 332 liternyi csomagtér áll rendelkezésre, ám a hátsó üléssorok lehajtásával a pakolható terület akár 1909 literesre is bővíthető.

A csatahajókat megszégyenítő méretű, 2 tonnás önsúlyú SUV az öreg kontinensre kizárólag a legfejlettebb és leghatékonyabb, negyedik generációs öntöltő full hibrid hajtáslánccal érkezik. A negyedik generációs Highlanderben egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amelyhez két elektromos motort csatlakoztattak (egyet elöl, egyet pedig hátul). A rendszer így 248 lóerős teljesítmény leadására képes, miközben 100 kilométeren 6,6 literes átlagfogyasztással, és 149 gramm/kilométeres CO2-kibocsátási értékkel rendelkezhet.

Toyota Highlander Hybrid utastere – metszet

Felszereltségét tekintve az autó egyértelműen a prémium vonalat célozza, így a 20 colos könnyűfém felnik mellett panorámatető, 11 hangszórós Harman JBL audiorendszer, 12,3 colos Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással kiegészített infotainment érintőképernyő is jár a Highlanderhez. Emellett a Toyota nagy hangsúlyt fektet az utasok és a közlekedés többi résztvevőjének biztonságára, így a Toyota Safety Sense rendszer többek között az új kanyarodási asszisztens funkcióval is bővült.

Eleddig az E-szegmens SUV-modelljeinek esetében az elektromosítás főként a plug-in hibrid technológiára fókuszált, de a PHEV rendszerek minden előnye mellett figyelembe kell venni, hogy ebben a kategóriában a vezetők általában nagyobb távolságokat autóznak és többet hajtanak autópályán. Így a korlátozott elektromos hatótáv számukra problémát jelenthet, azonban az akár 125 kilométer/órás tisztán elektromos utazósebességre is képes öntöltő hibrid hajtáslánc még így is hatékony tud lenni.

Toyota Highlander Hybrid utastere

A Toyota Highlander Hybrid alapára Magyarországon 16,7 millió forintról indul, ráadásul a hét ülésnek köszönhetően a nagycsaládos autóvásárlási program jelentette támogatás is elérhető hozzá.

Mindent figyelembe véve igen jó esély mutatkozik arra, hogy a Highlander komoly szeletet hasíthat ki az SUV-szegmens képzeletbeli tortájából.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Audi Q8 Competiton 60 TFSIe szemből
2020. október 14.
Két elektromosított kivitel is érkezik az ingolstadti SUV flotta zászlóshajójából.
2019-es Toyota RAV4 jávorszarvas-teszten
2020. december 08.
Azonnal fejlesztésekbe kezdett a japán márka a hiba orvoslásának érdekében.

További hírek