2020. július 08. | 14:57

A közepes SUV-k manapság inkább családi igáslóként szolgálnak, ezért is fontos, hogy megbízható modellt válassz. A What Car? szerint ezeket érdemes megnézni.

Az SUV-k átvették az egyterűek helyét a piacon, nagy részük már nagycsaládosokat szolgál, de a tágas beltér és a biztonság mellett nem árt, ha megbízható is a jármű. A tudomány érdekében a What Car? külföldi portál végzett egy felmérést, amiben több mint 18 000 embert kérdeztek meg arról, hogy milyen hibajelenséget produkáltak autóik az elmúlt 12 hónapban, illetve kitértek még arra is, hogy az adott probléma mennyi ideig vonta ki a forgalomból az autót, és mennyit kellett fizetni a hiba kijavításáért.

A legkevesebb gonddal rendelkezők és a legolcsóbban javíthatók kerültek a lista tetejére, a legkevesebb pontot pedig azok a modellek kapták, amik napokat rostokoltak a műhelyben költséges javítás mellett.

A felmérés létjogosultságát megkérdőjelezi, hogy nagyrészt 5 évnél nem öregebb autókról van szó, amiket garanciában javítottak. Talán több értelme lett volna 5-10 éves távlatban, 2-300 000 kilométeres futásteljesímény után vizsgálni a típusokat, hiszen sokkal költségesebb hibák mutatkoztak volna meg, és nem nagyrészt az elektronikai bakik miatt alakult volna ki az itt látható rangsor. Újabb kérdést vet fel az adott márka Angliában jelen lévő szervizhálózata és az adott szerviz kapacitása, hogy ki milyen határidővel tudja javítani a kocsikat. Az árak pedig szintén a brit tarifákat tükrözik. Na de lássuk a listát!

10. Volvo XC60 (2008-2017) – 95,3%

Az XC60 előző generációjának mindössze 17%-a mutatott hibákat, a leggyakrabban emlegetett területek a karosszéria, a motorelektronika és a kipufogórendszer volt. A hibák kis része a légkondira, fékekre, motorra, üzemanyag-rendszerre, belső díszítőelemekre és az elektronikára irányult. Ezeket még aznap kijavították garanciában, a vásárlók kis részének kellett csak 1500 fontnál (587 ezer forint) többet fizetnie.

9. Audi Q5 (2017-) - 95,4%

Habár a Q5 tulajok 26%-a jelentett hibát, ezek nagy része a beltérben és az elektromos kiegészítőkben volt keresendő, illetve említettek még hibákat a fékkel kapcsolatban is. Mindegyik autó vezethető volt, egy hét alatt javítva lettek garanciában.

8. Ford Kuga (2013-2020) - 94,5%

A Kuga tulajdonosok 18%-a küzdött többnyire elektronikai hibákkal, akksi-, fék-, motorelektronikai és váltóproblémák mellett. A hibák fele garanciában volt javítva, a tulajok nagy része 50-750 font (20 ezer - 293 ezer forint) közötti összeget fizetett.

7. Subaru Forester (2013-) - 95,6%

A Foresterek 15%-a hibásodott meg, leginkább a légkondi, akksi- és elektromos problémák jelentkeztek. Gurultak, egy hét alatt javították őket garanciálisan.

6. Skoda Kodiaq (2016-) - 95,9%

A Kodiaq modellek 12%-ánál találtak elektronika hibát, kis százalékuknál akkumulátor, kasztni- és fék-problémák jelentkeztek. Garanciában egy hét alatt elkészültek vele, 300 és 500 font (117 és 196 ezer forint) közötti költséggel.

5. Audi Q5 (2008-2017) – 96,3%

Az előző generációs Q5 golyóállóbb technikának tűnik utódjánál, az autók 16 %-a jelzett hibát, motorelektronikával, váltóval és kormányzással kapcsolatban. Az autók fele járóképtelen lett, egy hét alatt javították őket, nagyrészt garanciában.

4. Mazda CX-5 (2017-) - 97,1%

A benzinesek 7%-a, a dízelek 18%-a jelzett hibát a váltóval, belső berendezésekkel kapcsolatban. Vezetni lehetett őket, a hibákat egy hét alatt javították garanciában.

3. Volvo XC60 (2017-) – 97,7%

A Volvo XC60-ak 10%-ának volt baja a motorral, elektromos berendezésekkel és kipufogókkal. Minden zökkenőmentesen haladt a szervizelés alatt.

2. Honda CR-V (2012-2018) – 98,7%

A benzines CR-V-k 11-%-a, a dízelek 27%-a jelzett hibát, mindkettő fék-, váltó és kuplung problémával küzdött, ezeket még aznap javították garanciálisan.

1. Toyota RAV4 (2013-2019) – 99,5%

A RAV4-ek 3%-ának volt problémája a belső elektromos berendezésekkel. Garanciában, mindent egy hét alatt javítottak.

Ha használt autót vásárolnál, sosem szabad elfelejtened, hogy ez egy mindig rizikós tevékenység, főleg, ha sok millió forint a tét. Rengeteg a tekert kilométerórás, a korábban összetört, a nem megfelelően javított és a nem kellő gondossággal szervizelt autó a piacon. A rossz vételek elkerüléséhez mindig érdemes profi szakember segítségét igénybe venned, aki megkímélhet a bontószökevények megvásárlásától és a velük járó későbbi nyűgöktől és kiadásoktól.