2021. március 12. | 09:39

A kínai piac mentette meg a német autógyártót.

A BWM nettó árbevétele 23 százalékkal 3,86 milliárd euróra csökkent tavaly, mivel a világszerte bevezetett korlátozások miatt tavasszal be kellett zárni néhány gyárat, így érthetően negatív irányba változott a termelés volumene. A 2020-as év második fele már jobban alakult a müncheniek szempontjából, így a vállalat a nehézségek ellenére is nyereséges tudott maradni tavaly.

A cég közlése szerint az eladások kapcsán a lendület kitartott, így 2021 is jól indult a számára. A tavalyi év második felében az üzemi/üzleti eredmény 9,8 százalékkal haladta meg azt az értéket, amit 2019 második felében könyvelhetett el a BMW. A gazdasági fellendülést Kínának köszönhette/köszönheti a cég, ahol 2020-ban 7,4 százalékkal haladta meg az értékesítés az előző évit.

 

Mondhatjuk, hogy az ázsiai ország mentette meg a német autógyártót, a kínai piac ellensúlyozta az Európában és Amerikában tapasztalható pangást, rengeteg országban estek vissza az eladások a járvány első hulláma során. A pandémia miatt bevezetett korlátozásokkal összefüggő gazdasági visszaesés szinte mindenkit érzékenyen érintett, többek között a Volkswagen eladási mutatói is visszaestek 2020-ban, de alig találhatunk olyan vállalatot, ami nem sínylette meg a járványt.

A BMW egyébként sok más gyártóhoz hasonlóan az elektromos autózásban látja a jövőt. A Reuters szerint a BMW a közeljövőben leegyszerűsíti a modellválasztékát, ezzel egy időben pedig csökkenti a rendelkezésre álló erőforrások és karosszériák számát. A hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellek pedig villanyautóként élhetnek tovább (no nem mindegyik, csak egy részük). Ez az átszerveződési folyamat lehetővé teszi a BMW számára, hogy teljesítse az Európában és Kínában megkövetelt károsanyag-kibocsátási normákat.