2021. február 22. | 14:13

A Porsche törekszik arra, hogy a belső égésű motorok minél tovább velünk maradhassanak.

A Porsche Taycan elektromos modell ugyan lenyűgöző dolgokra képes, az új 911-est elnézve azonban mégis arra a következtetésre jutunk, hogy a belső égésű motornak nincs párja. Szerencsére a Porsche háza táján is osztják ezt a véleményt, ennek megfelelően a Siemens Energy közreműködésével dollármilliókat költöttek egy tiszta szintetikus üzemanyag fejlesztésére. Az eredmény kezd kézzelfogható közelségbe kerülni, hiszen a stuttgarti autógyártótól származó információk szerint az új nafta 2022-től elérhetővé válhat.

„Dél-Amerikai partnereinkkel együttműködve jó úton haladunk. 2022-ben, nagyon alacsony mennyiséggel megkezdhetjük az első teszteket. Hatalmas beruházásról van szó, ehhez rengeteg időre van szükség. A szintetikus üzemanyagok kifejlesztése nagy mértékben hozzájárul a közlekedési szektor károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez” - fogalmazott Frank Walliser, a Porsche sportautókért felelős ágazatának vezetője.

A Haru Oni elnevezésű projekt a szintetikus üzemanyagok ipari méretű fejlesztésének első fázisát jelenti. A tiszta gyártási folyamatokhoz a Chile déli részén megépülő szél-, hidrogén- és naperőműveket fogják használni. Az egység 2022-től léphet működésbe, a tervek szerint 2024-ig 55 millió liter szintetikus üzemanyagot tudnak majd előállítani. Ez a mennyiség 2026-re elérheti a fenti adat tízszeresét is. Az újfajta üzemanyag bármely modern belső égésű motorhoz használható lesz. Az együttműködés eredménye akár 85 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsátás is lehet.

Egy kis háttértudás nem árthat ebben az ügyben. Jogosan merülhet fel a kérdés: mégis milyen előnyei vannak a szintetikus üzemanyagonak, amiért érdemes időt és energiát áldozni a kifejlesztésükre? Nos, a hidrogénnel ellentétben a szállítás során nem kell hűteni, vagy nyomás alatt tartani őket. A Porsche egyszerűen csak betölti a naftát egy tartálykocsiba, hogy aztán a jelenleg is használatban lévő benzinkutakon bárki az autójába tölthesse. Ezáltal a szintetikus üzemanyagok használata nem igényel egy külön, erre a célra kifejlesztett, teljesen új infrastruktúrát. Az azonban esélyes, hogy ez az üzemanyag rendkívül drága lesz, ha forgalomba kerül majd.