2021. január 13. | 16:51

A vezető autógyártókat sem kímélte a gazdasági visszaesés.

A korlátozások következtében bekövetkezett gazdasági visszaesés az autóipart és annak szereplőit is érzékenyen érintette. A Volkswagen és a BMW 2020-as eladási mutatói is visszaestek.

A VW keddi beszámolója alapján ők 5,3 millió járművet értékesítettek tavaly, ami 15 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A különféle országokban bevezetett korlátozások miatt ugyanis számos autókereskedésnek is zárva kellett tartania, ami nem tett jót az eladási mutatóknak. A Volkswagen teljesítménye tavaly decemberben felfelé ívelő tendenciát mutatott: 19,5%-os emelkedés Nyugat-Európában, valamint 14,7%-os javulás Észak-Amerikában. Mindeközben a VW elektromos autói iránti kereslet 158%-kal növekedett 2020-ban.

„Szeretnénk piacvezetővé válni az akkumulátoros elektromos járművek terén. Elég jól haladunk a kitűzött cél elérése felé” - nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója.

Ami a 2020-as számok területi megoszlását illeti, a VW eladási mutatói 23,4%-os zuhanást produkáltak Nyugat-Európában, 17,1%-os esést Észak-Amerikában, a legalacsonyabb mértékű csökkenés pedig Kínában jelentkezett, ott 9,9%-kal romlottak az adatok.

A COVID-19 kapcsán hozott intézkedések hatásai a luxusmárkákat sem kímélték. A BMW elmondása szerint 2020-ban 8,4%-kal estek vissza az eladási mutatók. A negyedik negyedévben azonba nőtt a vásárlói kereslet, valamelyest szépítve ezzel a korábbi gyengébb időszak eredményein. A BMW összességében több mint 2,3 millió járművet értékesített világszerte.

„Erős utolsó negyedévvel zártunk, így ismét mi vagyunk az első helyen a globális prémium szegmensben” - fogalmazott Pieter Nota, a BMW igazgatótanácsának tagja.