2021. január 04. | 15:42

A LEGO azt hiszem, hogy mindannyiunk szerint a világ egyik legnevesebb márkája, nem tudnék említeni olyan embert, aki élete során legalább egyszer ne rakott volna össze belőle valamit.

Manapság már minden elképzelhető járművet, városkát, embert és épületet lehet LEGO elemekből építeni, sőt, nem egy rekord vagy rekordkísérlet született az építőkockákhoz köthetően. A következő videó egy olyan elektromos kisautót mutat be, aminek egyre nehezebb terepakadályokkal kell megküzdenie. Először könnyebb feladattal kell megbírkóznia az egyszerű, hátsókerék-hajtású modellnek, egy nem túl vastag könyvön kell átgurulnia.

A videó előrehaladtával aztán nem csak a pálya tartogat majd egyre komolyabb kihívásokat, hanem az autó is további módosításokon esik át attól függően, éppen milyen akadályokat kellene leküzdenie. Ezekhez idomulva kellett az autó beállításain változtatni, mint például szükség volt nagyobb kerékátmérőre, jobb tapadásra, összkerék-meghajtásra, kisebb súlyra, stb.

A következő, nehezebb lépés egy nyolc darab könyvből álló „hegy” megmászása volt, ami már sokkal professzionálisabb beállításokat igényelt, gondolva itt az autó rámpaszögének a módosítására. Ennek több módozata lehetséges, a videó alkotója itt megemelte a középső részt, miközben leengedte az akkumulátorok egy részét, ezzel lejjebb helyezve a súlypontot.

Mindamellett, hogy egy nagyon jópofa játéknak tűnik mindaz, ami a videóban történik, nagyon is életszerű fizikája van az egésznek. Aki jártasabb a terepezés világában tudhatja, hogy egy-egy ilyen precíz beállításon mennyi minden múlhat, amikor például a Land Rover Defendereddel kell átkeveredned magad egy sáros emelkedőn, vagy végighajtanod egy vizesárkon.

De nem is kell feltétlenül terepre vinni a sztorit, egy utcai autónál is hatalmas jelentősége van a súlypont elhelyezkedésének, a hajtásnak vagy a tapadásnak.