2020. december 14. | 13:58

160 000 000 forint. Ez még leírva is marha sok.

550 000 dollárért, aktuális árfolyamon számítva 160 000 000 forintért vihető az a 2000-es évjáratú Volkswagen Bogár, melyet tulajdonosa, Ron Patrick egy sugárhajtóművel szerelt fel.

Patrick a négyhengeres benzinmotorhoz és az automata sebességváltóhoz nem nyúlt hozzá, csak hátul végzett átalakításokat, hogy valahogy elférjen a General Electric által gyártott 1350 lóerős T58-8F-es kódjelű hajtómű, amely menet közben komoly lángcsóvákat köpköd ki magából. Szóval a kasztni többnyire érintetlen maradt, de nyilván mindenkinek először a csomagtérből kinövő hatalmas „kipufogóvég” szúr szemet.

Az autó eleje, illetve az utastér első szakasza (a hátsó ülésekig bezárólag) pontosan úgy néz ki, mint 20 évvel ezelőtt, amikor az autó legördült a gyártósorról. Patrick még az autó eredeti festését és eredeti kerekeit is megtartotta. A sugárhajtómű-mérők (amik pl. az olajnyomást és a turbina belépő hőmérsékletét mutatják) és a kapcsolóberendezések persze Patrick jóvoltából kerültek be a kocsiba. A T58-as kódjelű sugárhajtómű sok helyet foglal, ezért a hátsó üléseket ki kellett szerelni, és persze a csomagtartóba sem lehet pakolni semmit.

Patrick azt nem tudta megmondani, hogy a sugárhajtóművel szerelt, amúgy street-legal verda milyen végsebesség elérésére képes. De állítása szerint lehet vele az autópályán száguldozni, nyilván csak ésszel. Itthon biztosan nagyot néznének a rendőrök, ha ez a Bogár feltűnne az M1-es, vagy bármelyik másik igénybe vehető magyar sztrádán.