2022. július 07. | 13:54

A Ford és a Volkswagen együttműködéséből már korábban kiderült, hogy a második generációs Amarok az új Ranger alapjain készül el, így ebből a szempontból nem is voltak túl nagy meglepetések a bemutatón.

A Volkswagen 2010-ben mutatta be első kifejezetten pickupnak tervezett autóját, az Amarokot. A teherautó az évek során kifejezetten sikeres modellnek számított, de a 830 ezer eladott példány nem volt elég arra, hogy megmeneküljön a Volkswagen költségcsökkentési tervei elől. A mentőövet végül a Forddal való haszonjárműves együttműködés nyújtotta, így el is készült az új Amarok, de abban túl sok Volkswagent ne keress.

fotó egy kék Volkswagen Amarok pickup autóról szemből
Fotó: Volkswagen

A második generációs Amarok ugyanis a 2021 novemberében bemutatott T6.2-es Ford Ranger átfazonírozott változata. Ez nem is lenne akkora probléma, hiszen a Ranger is egy potens munkagép, de a T6.2-es is csak egy erős facelift inkább, mintsem teljesen új modell, így az alapok egészen 2011-ig nyúlnak vissza.

Az új, már 5,3 méter hosszú Amarokban nem is nehéz meglátni a Rangert, a hasábszerűbb forma a kisebb ablakfelületekkel rögtön leleplezi a rokonságot. A VW arcátlanul TDI-nek és TSI-nek nevezi a motorokat, de valószínű, hogy a Ford motorjait használták fel. A kétliteres turbódízel három teljesítményszinttel érhető el (150, 170 és a biturbós 200 lóerő) és lesz egy 2,3 literes, 300 lóerős, turbós benzines is. Ahogy a Rangernél, úgy itt is megjelenik egy háromliteres, duplaturbós, V6-os dízel is (241 és 250 lóerős szinttel), amiről szintén úgy tűnik, hogy a Ford fejlesztése.

fotó egy kék Volkswagen Amarok pickup autó belsejéről
Fotó: Volkswagen

A váltók terén a Volkswagen nagyon büszke volt arra, hogy a korábbi nyolc helyett már tízfokozatú automatát kínál az erősebb modellekbe, de természetesen itt is a Ford-GM közös fejlesztéséről van szó. A 200 lóerőnél gyengébb változatokba hatsebességes váltót szerelnek. Ahogy ebben a műfajban szokás, az Amarok is kérhető hátsó- és összkerékhajtással is.

fotó egy kék Volkswagen Amarok pickup autó platójáról
Fotó: Volkswagen

Belül a Rangerhöz hasonlóan megjelent az állított téglalap alakú nagy érintőkijelző, és javult a felhasznált anyagok minősége is. A legdrágább változatok akár bőrbevont műszerfalat is kaphatnak. A Volkswagen azt ígéri, hogy már a legfapadosabb kivitelben is alapfelszereltség lesz a 10 colos infotainment, a digitális műszerfal, a ledes lámpa és az USB-portok.

Azoknak, akiknek a pénz kevésbé számít, akár Harman Kardon hifit és elektromosan működtethető platótakarót is kérhetnek az Amarokhoz. Az európai sztenderdeknek megfelelve 20 különböző aktív biztonsági elektronika rendelhető az Amarokhoz, így többek között már táblafelismerőt is kaphat a teherautó.

fotó egy homokbarna Volkswagen Amarok pickup autóról, amint szemből érkezik, nagy port kavarva maga mögött
Fotó: Volkswagen

Alvázas pickuphoz méltóan megmaradtak az Amarok munkaképességei is. Az autót akár 1,16 tonnával is megterhelhetjük, de ha kell, 3,5 tonnás vontatmányt is el tud húzni. A szimplakabinos kettő, a dupla egy euro-raklapot tud elszállítani.

fotó egy homokbarna Volkswagen Amarok pickup autóról hátulról
Fotó: Volkswagen

Az új Volkswagen Amarok forgalmazása leghamarabb az év végén kezdődik majd.

Volkswagen