2022. május 23. | 09:59

Az új platform belső égésű motorok befogadására is alkalmas lesz.

2024-ben, egy teljesen elektromos járművel mutatkozik be a Mercedes-Benz új padlólemeze, amit a belépőszintű modellek számára fejleszt a német vállalat. Az MMA architektúra bevezetésével a kompakt szegmensben törekszik nagyobb nyereségre az autógyártó.

Az elektromos autózásra fókuszáló platform belső égésű motorok befogadására is alkalmas lesz (bár az ilyen típusú változatokról több szó egyelőre nem esett), és mérceként szolgál a jövőbeli architektúrák számára, jelentette ki Ola Källenius vezérigazgató. A Mercedes egy kompakt kupé stílusú szedán sziluettjét is megmutatta, amely már az új padlólemezt használja.

A Mercedes azt tervezi, hogy a belépőszintű modelljeit feljebb pozícionálja, magasabb árakkal és az autógyártó teljes értékesítéséből való alacsonyabb részesedéssel. A belépőszintű volumen 2019-ben 680 ezer volt globálisan - közölte a Mercedes -, ez a szám 2021-re 570 ezerre csökken. Ugyanebben az időszakban az átlagos eladási ár 20 százalékkal emelkedett; 2026-ra még nagyobb drágulás várható.

Mercedes-Benz A-osztály
Fotó: Mercedes

Källenius szerint a Vision EQXX tanulmány, amellyel a Mercedes az 1000 km-es elektromos hatótávolságot demonstrálta, az MMA modellekben alkalmazott villanyos technológia „gyakorlati bizonyítéka” volt. Az új padlólemezzel debütál a Mercedes MBOS infotainment operációs rendszere is, amely az összes jövőbeli platformon megjelenik majd, beleértve az elektromos MB.EA architektúrát is, amely fokozatosan felváltja az EQS és EQE alapjául szolgáló EVA2-platformot.

Az MMA-platformon alapuló kompakt modellek magasabb árréssel kerülnek piacra, mint a jelenlegi MFA2-platformon készülő modellek, amelyekhez az A- és B-osztály modelljei tartoznak, mondta Harald Wilhelm, a Mercedes pénzügyi igazgatója az elemzőknek.