2022. április 11. | 17:21

Az Ausztrál Nagydíjon kétszer is szükség volt a Safety Car szolgálataira, a Red Bull pilótája szerint a lassú tempó miatt nehezen tudták felmelegíteni a gumikat.

Charles Leclerc győzelmével ért véget a 2022-es Forma-1-es Ausztrál Nagydíj. A Ferrari versenyzője tökéletes hétvégét zárt, három futamot követően pedig 38 pontos előnnyel vezeti a tabellát. Max Verstappen alatt ismét megállt az autó, a világbajnoki címvédő idén már másodszor maradt pont nélkül. A holland pilóta azonban az Aston Martin Vantage biztonsági autóval is elégedetlen volt.

A versenyen először Carlos Sainz, majd Sebastian Vettel kiesése miatt kellett a pályára küldeni a Safety Cart. A versenyautók többségén kemény keverékű gumi volt, Verstappen szerint a biztonsági autó annyira lassan ment, hogy nem tudták üzemi hőfokra melegíteni az abroncsokat. A Red Bull pilótája mindkét újraindításnál az éllovas Leclerc mögül próbálkozhatott az előzéssel, ám erre hideg gumikon nem sok esélye maradt.

„Nagyon kevés tapadásunk volt, a biztonsági autó pedig annyira lassan ment. Hihetetlen. Amikor nincs az útban sérült autó, miért csak 140 km/h-val megy a Safety Car a hátsó egyenesben. A Mercedes biztonsági autója gyorsabb, az Aston Martin hozzá képest egy teknős. Szörnyű a Safety Car mögött vezetni, ezen a helyzeten változtatnunk kell” – dühöngött a csalódott Verstappen a verseny után.

Az Aston Martin és a Mercedes a tavalyi évtől kezdve felváltva adja a biztonsági autót az F1-es futamokra. A brit gyártó egy 528 lóerős, 4 literes, duplaturbós V8-as motorral felszerelt Vantage modellt, a német márka pedig egy 730 lóerős Mercedes-AMG GT Black Seriest használ, utóbbi a Bahreini és Szaúd-Arábia Nagydíjon volt látható. A hírek szerint a Mercedes akár körönként 5 másodperccel is gyorsabb tempóra képes az Aston Martinnál.

Az Ausztrál Nagydíj első helyezettje, Charles Leclerc is egyetértett vetélytársával, ám ő a futam közben nem akart panaszkodni a rádión, mert látta, mennyire küszködik Maylander a megfelelő tempó megtalálásával.

„Egy Forma-1-es autóban ülve a Safety Car mindig lassúnak tűnik. A kemény keverékeket még nehezebb így felmelegíteni, nekünk pedig iszonyúan fontos a tapadás. Én is szenvedtem a gumimelegítéssel. Először panaszkodni akartam, aztán láttam ahogy megcsúszik a biztonsági autó a kanyarban. Éreztem, hogy ez a maximum sebesség, nem akartam nagyobb nyomást helyezni Maylanderre” – fogalmazott a Ferrari monacói versenyzője.

A biztonsági autót ért kritika mellett az Aston Martin Forma-1-es csapatának is nehéz hétvégéje volt. Sebastian Vettel a 22. körben esett ki, Lance Stroll ugyan befejezte az Ausztrál Nagydíjat, ám a 12. pozícióért nem jár pont.

  • Címkék:
  • F1