2022. április 01. | 09:47

Az F1-es csapat aerodinamikai részlege nemrég fejezte be a munkát az új Renault 5-ös Alpine verzióján.

Az Alpine jövőbeli elektromos autói nagymértékben támaszkodnak majd a márka Forma-1-es csapatának mérnöki munkájára és technológiai tudására, ezzel a franciák a hatékonyságot igyekeznek optimalizálni, miközben piaci pozíciójuk megerősítésére törekednek.

A cég az elkövetkező négy évben három vadonatúj elektromos autót készül piacra dobni, amihez komoly szakértelem szükségeltetik az elektromos hajtásláncok technológiája, valamint az aerodinamika terén, hogy maximalizálni tudják a hatótávolságot. Mindez a tudás rendelkezésre áll az F1-es versenyistállónál az angliai Enstone-ban.

Matt Harman, az Alpine F1 technikai igazgatója elmondta, a Forma-1-es gép aerodinamikájáért felelős részleg nemrég fejezett be egy projektet a vállalat közúti autóinak fejlesztésével kapcsolatban, és hamarosan kezdik a következőt.

A cél az, hogy az F1-es és az utcai autók fejlesztéséért felelős részlegek minél szorosabban dolgozzanak együtt, ugyanis így a versenyautók tervezésére specializálódott mérnökök új nézőpontból közelíthetik meg ugyanazt a problémát. Ezért a jövőben minél több, a Száguldó Cirkuszban szerzett szakértelmet szeretnének felhasználni az utcai autók elkészítése során – fejtette ki Harman.

A brit Autocar magazin értesülései szerint a nemrég befejezett projekt a tavaly bemutatott új Renault 5-ösből készülő Alpine verzió volt, amely várhatóan 2024-ben kerül majd a szalonokba. A következő projekt nagy valószínűséggel a 2025-ben érkező, alacsony építésű crossover, az Alpine GT X-Over lesz, amelyet az A110-es sportautó utódja követ majd, a Lotusszal közösen kifejlesztve.

Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója elárulta, az akkumulátor-menedzsment rendszerek tekintetében rengeteg technológiai megoldást vesznek át a versenycsapattól, mert legyen szó akár egy F1-es hibridről vagy egy utcai elektromos autóról, ezek a dolgok jelenleg pontosan ugyanúgy működnek. Minden azon múlik, hogyan tudják az energiát azonnali nyomatékká alakítani, mennyi energiát képesek visszanyerni menet közben és mekkora hatótávolság elérésére képesek.

Harman hozzátette, nagyon sok tudást lehet megosztani az utcai- és a versenytechnológia között. A mozgásienergia-visszanyerés az elmúlt időszakban rengeteget fejlődött. Akárcsak az akkumulátorok technológiája, valamint az, hogyan menedzselik ezeknek az egységeknek a hőmérsékletét.

Nyitókép: Clive Mason / Getty Images