2022. február 22. | 11:34

Mindössze 30 példány készül ebből a különleges modellből.

Az Egyesült Királyságban székelő RML Group bemutatta a Ferrari 250 GT SWB restomodot. Az autót hamarosan alávetik a szigorú tesztelési programnak, ha azon átmegy, megkezdődhet a limitált szériás modell gyártása.

A Ferrari 250 a Ferrari által 1952 és 1964 között gyártott sportkocsik és Grand Tourerek sorozata. Eredeti darabokat már nehéz találni, ezért az RML elkészítette a GT SWB modern változatát. A most prezentált restomod az eredeti platformot leszámítva szinte semmiben nem hasonlít az őspéldányra. A modell új futóművel és merev szénszálas karosszériával rendelkezik. A fényezéshez a normál mellett speciális alapozóra, valamint ezüst alaplakk rétegekre volt szükség.

A Short Wheelbase névre keresztelt jármű valamivel nagyobb, mint az eredeti 250 GT SWB, 4264 mm hosszú és 1954 mm széles, de az eredeti sziluett ettől még nem változott. A súlya is valamivel nagyobb, mint az eredetié (1470 kg) - valószínűleg az új specifikációjú motor és a belső tér kialakítása miatt kapott magára plusz kilókat.

Az utasteret állítólag úgy tervezték, hogy a 180 centiméter magas vezetők is elférjenek benne, és modern funkciókat is kapott (elektromos első ülések, pohártartók, légkondicionáló, fejlett infotainment rendszer műholdas navigációval és okostelefonos csatlakoztathatósággal).

Az autót egy 5,5 literes, szívó V12-es motor hajtja, ennek maximális teljesítménye 490 lóerő (7000-es fordulatszámnál), csúcs forgatónyomatéka pedig 570 Nm (5000-es fordulatszámnál). Ez a „Ferrari” 4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 290 km/óra. A motor egy hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozik, a nyomatékot pedig a sperrdifi juttatja el a hátsó kerekekhez.

Ebből a restomodból mindössze 30 darab készül, egy-egy példány leszállítására minimum hat hónapot kell várni. Az elkészült autók 70 százalékát exportra szánja az RML, az alapár 1,84 millió dollár (576 millió forint) körül mozoghat.

Motor1

Autocar

Wikipédia