2022. február 21. | 15:23

Az elektromos átépítás során csupán 40 kilóval lett nehezebb az autó. 

Amikor egy klasszikus autót alakítanak át tisztán elektromosra, az rendszerint azt eredményezi, hogy a jármű tömege jelentősen megnövekszik még annak ellenére is, hogy eltávolítják a belső égésű motort. Az autóba ezután egy még nehezebb akkumulátorcsomag kerül, ami jelentősen befolyásolja az autó teljesítményét, kezelhetőségét, fékezési- és energiahatékonyságát

De mi van akkor, ha nincs szükség egy nagy akkupakkra, mivel az átalakítandó autó kicsi és kevesebb kilowattórával is bőséges hatótávot lehet elérni. Ebben az 1967-es MINI-ben eredetileg egy 848 köbcentis, négyhengeres motor dolgozott, amely 34 lóerő leadására volt képes. Most azonban egy 300 lóerős Tesla villanymotor hajtja, és az autó mindössze 40 kilóval lett nehezebb. 

A villanyosított MINI teljes energiatároló kapacitás 33 kilowattóra, az autó súlya jelenleg kb. 700 kiló. Ez azt jelenti, hogy a teljesítmény/tömeg arány körülbelül 430 lóerő/tonna, tehát összességégben brutálisan gyorsnak kell lennie. A Petrol Ped csapatának pedig lehetősége volt, hogy kipróbálja, mire is képes az átalakított MINI. És igen, éppen annyira szórakoztató, mint ahogy azt sejteni lehet.

Az építője szerint az autó 240 kilométeres hatótávra képes valós körülmények között. Ezek alapján a mindennapi használatra is alkalmas, városi rohangálós kisautónak tűnik, ami a lámpától való elindulásnál bármikor képes meglepetést okozni a közlekedés többi résztvevőjének.